הכותנה ממשיכה להתייקר: קמעונאיות בארה"ב צפויות להעלות מחירים
ההערכות הן כי חברות אמריקניות ייאלצו לשלם לספקים הסינים 30% יותר תמורת בגדים בגלל הזינוק במחירי הכותנה
גאפ, ג'יי.סי. פני וקמעונאיות אמריקאיות נוספות ייאלצו ככל הנראה לשלם לספקים הסינים 30% יותר תמורת בגדים כיוון שהזינוק במחירי הכותנה מגדילים את העלויות. "מפחיד להתעסק עם ספקי הכותנה כעת", אמרה ויקי וו, מנהלת מכירות בסוז'ו יוניידטדטקס אנטרפרייז, יצרנית אופנה מג'יאנגסו,
החוזים העתידיים על כותנה בסין זינקו ביותר מ-70% השנה והגיעו לשיא מוקדם יותר, עם היציאה מהמיתון העולמי, כיוון שהצרכנים יכולים להוציא יותר על ביגוד. הייצור בסין, המשתמשת והיבואנית הגדולה בעולם, צפוי שלא לעמוד בביקוש זו השנה ה-12 ולהקטין את המלאים לרמה הנמוכה ביותר מאז 1995, לפי משרד החקלאות האמריקאי.
"הלקוחות האמריקאים צריכים להתרגל לעליית המחירים במדפי וול-מארט וקמעונאיות אחרות", אמרה ג'סיקה לו, מנהלת בצ'יינה מרקט ריסרץ' גרופ בשנגחאי. "על היצרנים בסין מופעלים לחצים, לא רק מעליית מחירי הכותנה, אלא גם מהשיאים במחירי הנדל"ן ובעלויות העבודה".
ג'ון ארמטינגר, נשיא גאפ אסיה, סירב לומר מתי החברה תעלה את המחירים. "נביא בחשבון את המתחרים שלנו", אמר, "ונביא בחשבון גם את הצרכן שלנו. כך נקבע בסופו של דבר את המחירים".
שנדונג זאוז'ואנג טיאנלונג ניטינג, המייצרת חולצות טי לפולו ראלף לורן וחליפות ריצה ללה קוק ספורטיף הולדינג, העלתה את המחירים ב-70% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מנהל המכירות של החברה אמר כי "אם הכותנה תמשיך לעלות ככה, נצטרך להעלות את המחירים ב-30% עד פסטיבל האביב בשנה הבאה או שנפסיד כסף".