נייקי משלמת מיליארד דולר ל-NBA ונתקלת בבעיות בהלבשת השחקנים
חוזה חסות הלבוש החדש נכנס לתוקף לפני פחות מחודש, אך שני הצדדים כבר נקלעו לבעיות. הבולטת ביניהן היא שפע החולצות הקרועות וחלק מהכוכבים הגדולים ביותר של הליגה מתאמצים במיוחד להסתיר את הסמל של נייקי בלבוש שלהם
- יאניס אנדטוקומבו חתם על חוזה חדש עם נייקי
- ד"ר ארז מורג: דברים שלמדתי על החיים מרונלדו, רונלדיניו ופדרר
- הספונסרית של ברצלונה תעניק חסות ראשית גם לגולדן סטייט ווריורס
החוזה החדש נכנס לתוקף לפני פחות מחודש, אך שני הצדדים כבר נקלעו לבעיות. הבולטת ביניהן היא תופעת החולצות הקרועות. בנייקי כבר הודיעו שהם עובדים על פתרון הבעיה.
אך בינתיים מתפתחת בעיה נוספת וגדולה יותר, שעד כה נשארה מתחת לרדאר: חלק מהכוכבים הגדולים ביותר של הליגה מתאמצים במיוחד להסתיר את הסמל של נייקי בחולצות שלהם.
בנוסף לכך שהליגה אפשרה הוספת סמלים לפרסום של חברות על, היא גם אפשרה לנייקי להוסיף את הלוגו שלה למדים, דבר שלא אפשרו לאדידס לעשות בחוזה הקודם. פחות בולטת הייתה ההוספה של הלוגו של נייקי לגרביים, שכן החברה החליפה גם את יצרנית הגרביים סטנס והפכה לספקית הגרביים הרשמית של הליגה.
הבעיה עם הסמל בגרביים היא שהוא קרוב במיוחד לנעליים – שנחשבות למקור הכנסות משמעותי לשחקנים. כך למשל סטפן קרי וג'יימס הארדן, שניים מהכוכבים הגדולים של ה-NBA לא מעוניינים שהסמל של נייקי יופיע קרוב לנעליים שלהם שאינן של החברה.
קרי הוא השחקן המוכר ביותר בליגה שמפרסם את אנדר ארמור. מאז שנייקי הפכה לספקית הגרביים, קרי מעדיף לקפל אותן, וכך להסתיר את הלוגו.
על פי מקור בליגה, החוקים לא מונעים משחקן לקפל גרביים.
הארדן, המפרסם את אדידס, נהג גם כן לקפל את הגרביים בדומה לקרי. אולם כעת נראה שהוא פשוט גזר את החלק העליון של הגרביים שכולל את הלוגו של נייקי. זה לא היה מקרה חד פעמי. הארדן גזר את הגרביים בארבעה משחקים לפחות העונה. לא ברור האם הגזירה הזו כן מפירה את חוקי ה-NBA. אם כי לפי חלק מהדיווחים הרדן רק קיפל את הגרביים כך שיראו כאילו נגזרו.
המעשה נהיה בולט יותר בהתחשב בכך שבשנה שעברה לא טרחו קרי והארדן להסתיר את הסמל של סטנס בגרביים, זאת מכיוון שהחברה לא נחשבת יריבה גדולה של אנדר ארמור או אדידס.
עד כה ההתנהלות הזו חלה רק על קרי והארדן. בדיקה מהירה בקרב שאר השחקנים המובילים שאינם מפרסמים את נייקי מצאה שהם לא נקטו בצעדים מרחיקי לכת להסתיר את הלוגו.
הסתרת לוגו אינה בעיה חדשה לחברות שמשתפות פעולה עם ליגות ספורט.
ליגת הבייסבול (MLB) התמודדה עם בעיה דומה במשך שנים. ספקית המדים הייתה מג'סטיק, ושחקנים רבים שהיו בחוזה עם נייקי בחרו ללבוש גופיות של נייקי שהסמל בהן היה בולט. מכיוון שלמג'סטיק אין לוגו בולט, הרושם היה שנייקי מספקת את המדים של הליגה.
לרוע מזלה של מג'סטיק, הגופיות לא הוגדרו כחלק מהמדים, כך שהשחקנים היו חופשיים ללבוש מה שהם רוצים כל עוד הצבע תואם להנחיות הליגה. נותר עוד לחכות ולראות אם אנדר ארמור נקטה בצעדים להימנע מהמלכודת הזו כשתהפוך לספקית המדים של ליגת הבייסבול ב-2019.
דוגמה ידועה יותר מהשנים האחרונות היא החוזה של מיקרוסופט בשווי 400 מיליון דולר עם ה-NFL, שאמור היה להפוך את הטאבלט Surface לטאבלט הרשמי של הליגה. לרוע מזלה של מיקרוסופט הכרוזים כינו את המכשיר בחודשים הראשונים "אייפד".
במקרה הזה, מיקרוסופט וה-NFL עבדו כדי "לאמן" את הכרוזים בשימוש בשם הנכון, וזה עבד בסופו של דבר. אולם, מלבד שינוי ההנחיות ואיום בהטלת קנסות על השחקנים, אי אפשר יהיה לאמן את הרדן וקרי לשנות את ההתנהלות שלהם, ולנייקי תהיה בעיה, במיוחד אם שחקנים נוספים ילכו בעקבותיהם.
פ.ס.וו עם iForex
בינתיים בהולנד, קבוצת הכדורגל ההולנדית פ.ס.וו. איינדהובן האריכה את השותפות שלה עם iFOREX, שתמשיך לשמש כספונסרית הרשמית של המועדון גם בעונה הנוכחית.
iFOREX היא פלטפורמת מסחר מקוונת שמציעה מעל 600 נכסים סחירים, כולל תעודות סל ומניות.
במסגרת העסקה, החברה תציעה קורסים של חינוך להשקעות וכן קורסים בהשקעה ומסחר בחוזים עתידיים (CFD). הקורסים יתקיימו באצטדיון פיליפס של הקבוצה.
החוזה המקורי בין שני הצדדים נחתם בנובמבר 2016, והיה חוזה ספונסרשיפ הספורט הראשון של החברה, זאת כחלק ממאמצי ההתרחבות של החברה בשוק ההולנדי.
אור קפלינסקי, מנהל הפעילות של iFOREX באירופה מסר: "איינדהובן הוכיחה בעשורים האחרונים שהיא אחת הקבוצות הטובות ביותר בהולנד ובאירופה...החזון של iFOREX הוא להיות פלטפורמת המסחר בטובה והמהימנה ביותר לכל המשקיעים. אנחו לוקחים על עצמנו לפתח ולדאוג לסוחרים החדשים והקיימים שלנו, תוך בניית קשרים ארוכי טווח איתם".