היריבות של הפרמיירליג מפספסות הזדמנויות לזכות באוהדים מרחבי העולם
בעוד מרבית קבוצות הליגה האנגלית מנצלות את הפגרה למשחקי ראווה וידידות ברחבי העולם וכך צוברות אוהדים מחוץ לאירופה, הליגות המתחרות לא מנצלות את העונה הסגורה בצורה דומה ומפסידות בכך הזדמנויות לזכות בדור הבא של האוהדים
כדורגל היה מאז ומתמיד משחק גלובלי, אך הרעיון שגם מועדוני כדורגל בכירים יוכלו לנצל את ההזדמנויות העולמיות בא לידי ביטוי במסעות שעורכים המועדונים בפגרה, במהלכם הם מקיימים משחקי ידידות ומשחקי ראווה ברחבי העולם.
- דלויט: הכדורגל האירופי הכניס 24.6 מיליארד יורו בעונת 2015/16
- הבעלים של ווסט ברומיץ' מתכנן להקים "6 ערי כדורגל" בסין
- מנצ'סטר סיטי תרכוש את ז'ירונה הספרדית
דו"ח חדש שנקרא עולם הכדורגל (Planet Football) שהוציאה סוכנות WPP, בוחן את הגלובליזציה של מותג הכדורגל ומנסה לענות על השאלה "כיצד לגדל שוק תחרותי ועולמי תוך שמירה על השורשים וערכי היסוד".
המסקנה המרכזית של הדו"ח היא שהליגות היריבות של הפרמיירליג האנגלית מפספסות הזדמנויות לזכות באוהדים מרחבי העולם.
מרבית הקבוצות בפרמיירליג משחקות בעונה הסגורה מחוץ לבריטניה, זאת לעומת חמש קבוצות בלבד מבונדסליגה הגרמנית, ארבע קבוצות מאיטליה ומספרד ומספר נמוך אפילו יותר מליגה 1 הצרפתית. היעדים הפופולאריים ביותר בקרב המועדונים האירופיים הם צפון אמריקה וסין.
הדו"ח מדגיש שיש צורך לערב את האוהדים הבינלאומיים על מנת שהמועדונים יוכלו לזכות בדור הבא של האוהדים. הדור הזה, שנולד לתוך עידן הדיגיטציה והטלפונים הניידים, צפוי לייצג 40% מכוח הרכישה העולמי עד 2020.
"התרחבות בינלאומית משמעותית מחייבת הפעלת סוגים חדשים של מעורבות, השקת מוצרים חדשים, גילוי שווקים חדשים ולעיתים מציאת שותפים ועובדים חדשים", אומר וויליאם גאילרד, לשעבר מנהלת תחום התקשורת באופ"א, ויועץ ספורט בכיר בסוכנות בורסון - מרסטלר של WPP. "מציאת האיזון הנכון בין המסורתי והחדש היא לא משימה קלה לאף ארגון, ובהחלט לא לבעלי העניין בספורט המושרשים בקהילות המקומיות שלהם. תמיד יהיה מתח בקביעת מדוע, מתי ואיך לבצע את ההתרחבות הבינלאומית בצורה הטובה ביותר כדי להבטיח הצלחה בעשורים הבאים". עוד הוסיף כי כל קבוצת כדורגל בליגה בכירה צריכה לחפש שינויים אם היא שאפתנית. "התהליך של התרחבות בינלאומית הוא כוח בלתי ניתן לעצירה והסטטוס קוו אינו אופציה. אימוץ המציאות החדשה וניצול ההזדמנויות החדשות הוא הכרח אסטרטגי לכל מקבלי ההחלטות בתעשייה".