הסכם חסות חולצה ראשון ב-NBA: פילדלפיה עם חברה בת של eBay
הסיקסרס חתמה על הסכם חסות עם חברת הכרטיסים StubHub, שתפרסם את הלוגו שלה על מדי הקבוצה; היא תשלם 5 מיליון דולר בעונה הקרובה
11:5517.05.16
פילדלפיה סבנטיסיקרס היא קבוצת ה-NBA שחתמה על הסכם חסות החולצה הראשון בתולדות ליגת הכדורסל של צפון אמריקה.
קראו עוד בכלכליסט:
- NBA: הוטלו מגבלות על חסויות חולצה בליגה
- בקרוב: פרסומות על חולצות המשחק ב-NBA
- הבעלים של פילדלפיה סיקרס מה-NBA רכש את ניו ג'רזי דווילס מה-NHL
כך זה ייראה צילום: טוויטר NBA
הסיקסרס חתמה על הסכם חסות עם חברת הכרטיסים StubHub שתפרסם את הלוגו שלה על מדי הסיקסרס. חברת הכרטיסים, שבבעלות eBay, תשלם, על פי בלומברג, 5 מיליון דולר בעונת 2017/18.
חסות חולצה היא עניין טריווילאי בכדורגל האירופי ואפילו בליגת כדורסל הנשים בארה"ב (WNBA). ואולם ה-NBA היא ליגת הספורט האמריקאית הגדולה הראשונה שתערוך פיילוט בפרסום על חולצות משחק - שנשארו "נקיות" מפרסומות.
בחודש שעבר החליטו בעלי הקבוצות ב-NBA לאשר פיילוט לשלוש שנים כדי לראות עד כמה הכנסותיהם המסחריות גדלות בזכות פרסום על גופיות המשחק. התקווה שלהן היא שחברות בינלאומיות יסכימו לשלם מה שהן משלמות כיום עבור חסויות חולצה לקבוצות כגון צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד.
"זה הנדל"ן הטוב ביותר בספורט", אמר סקוט אוניל, מנכ"ל הסיקרס.
לפי ניתוח של Apex Marketing, חברת StubHub תרוויח מההסכם חשיפה של 4.8 מיליון דולר לפחות - בטלוויזיה, משחקי מחשב, מדיה חברתית ועוד.
הסכמי חסות החולצה ייצאו לפועל בתחילת עונת 2017/18 כאשר נייקי תחליף את אדידס כמלבישה הרשמית של ה-NBA.
פילדלפיה היתה בעונה החולפת הקבוצה הגרועה ביותר ב-NBA עם מאזן של 10 ניצחונות בלבד ו-72 הפסדים. רק מועדון אחד הביא פחות אוהדים למשחקים מאשר הסיקסרס.