ארה"ב: גמר מונדיאל הנשים הביא יותר צופים מאשר גמר ה-NBA
על פי הנתונים 25.4 מיליון איש צפו בגמר מונדיאל הנשים בין ארה"ב ליפן - אירוע הכדורגל הנצפה ביותר בהיסטוריית הטלוויזיה האמריקאית
גמר מונדיאל הנשים, שנערך ביום ראשון האחרון, משך קהל צופים עצום בטלוויזיה. על פי הנתונים, יותר מ-25 מיליון איש צפו בגמר בין נבחרת ארה"ב לנבחרת יפן (2-5). עד ליום ראשון, שלושת משחקי הכדורגל הנצפים ביותר בהיסטוריית הטלוויזיה של ארה"ב היו (בסדר יורד): המשחק בין נבחרות ארה"ב ופורטוגל במונדיאל של השנה שעברה (18.2 מיליון צופים), גמר מונדיאל הנשים של 1999 (17.9 מיליון צופים) וגמר המונדיאל האחרון בין גרמניה וארגנטינה (17.3 מיליון צופים). הגמר הנוכחי גבר בקלות על המספרים האלה.
בהשוואה לאירועי ספורט אחרים שהתרחשו הקיץ, הנתון גבוה מגמר ה-NBA (רייטינג ממוצע של 13.9 מיילון צופים) וגמר הסטנלי קאפ בהוקי (7.6 מיליון צופים). העובדה שגמר הנשים הפך לאירוע הכדורגל הנצפה ביותר בהיסטוריית הטלוויזיה האמריקאית מהווה טיעון מנצח נגד מי שטוען שהאמריקאים לא מתעניינים בכדורגל או בספורט נשים.
ממוצע הצופים במונדיאל הנשים בערוצים של פוקס ספורטס פמילי עמד על 1.8 מיליון צופים - עלייה של 21% לעומת הטורניר של 2011 ששודר ב-ESPN והביא 1.5 מיליון צופים למרקעים. יש לזכור כי הטורניר הנוכחי כלל 20 משחקים יותר מאשר ב-2011.
הממוצע של פוקס כולל את הקהל הגדול ביותר אי פעם של משחק כדורגל ברשת אחת - 25.4 מיליון האנשים שצפו בגמר בין ארה"ב ויפן. בסך הכל, 7 מבין 12 משחקי כדורגל הנשים הנצפים ביותר (מאז החל התיעוד ב-1995) נערכו השנה. לשם השוואה, קהל הצופים הממוצע במונדיאל הגברים שנערך בשנה שעברה עמד על 4.6 מיליון בערוצים של ESPN/ABC ועל 3.5 מיליון ביוניוויז'יון. ממוצע הצופים ברשתות דוברות הספרדית טלמונדו ויוניברסו של NBC עבור הטורניר הנוכחי עוד לא פורסמו.
50 אלף עוקבים חדשים במשחק אחד
הגיבורה הגדולה של הגמר, קרלי לויד, הולכת לקצור כמה הסכמי חסות מהאירוע. לאחר שלויד הבקיעה את השער השני שלה בחמש הדקות הראשונות של הגמר, האתר שלה קרס בעקבות עומס הגולשים שנכנסו אליו. כל שאר הדברים שקשורים אליה חוו עלייה.
לויד, שהבקיעה את שערה השלישי במשחק בדקה ה-16, צברה 50 אלף עוקבים חדשים בטוויטר בזמן המשחק. גלויה חתומה שלה שהוצעה למכירה ב-eBay נמכרה במהלך המשחק עבור 177.50 דולר, ואילו אחרת נמכרה לאחר מכן ב-218 דולר. לפני תחילת הטורניר הגלויות שלה נמכרו בין 15-20 דולר.
בחברת תוזיו (Thuzio), שמחברת בין ספורטאים ולקוחות עבור הופעות ציבוריות, העריכו שהחתמתה של לויד להופעה של שעתיים תעלה כעת 30 אלף דולר, עלייה מ-10 אלף דולר לאחר שארה"ב ניצחה במשחק רבע הגמר, ומ-15 אלף דולר לאחר הניצחון על גרמניה בחצי הגמר.
נייקי השתמשה בלויד לעיתים קרובות בשיווק שלה, לשחקנית שזכתה בתואר השחקנית הטובה ביותר במונדיאל, אין הרבה חוזי שיווק אחרים. היא חתמה בספטמבר האחרון על חוזה עם Usana Health Sciences, שהשתמשה בה במערך יחסי הציבור של החברה. בשבוע שעבר, הסוכן שלה, ג'וש וויל סגר על עסקה לפרסם את ויזה עד אולימפיאדת 2016. "הרבה ממה שתכננו לעשות התבסס על הערכות כיצד יילך המונדיאל", סיפר ל-ESPN. "כך שאנחנו במצב טוב כעת".
וויל סיפר עוד כי הוא במגעים מתקדמים עם חברת רכב, וכן בשיחות עם חברת שעונים, שעד כה לא השתמשה בשחקני כדורגל בפרסומות שלה."הייתי רוצה לראות כמה עסקאות עם הספונסרים הבולטים של הוועד האולימפי האמריקאי או הוועד האולימפי הבינלאומי לפני האולימפיאדה, כמו ברידג'סטון, AT&T, מקדונלד'ס, חברות מהסוג הזה", הוסיף וויל.
לויד הטילה על וויל למצוא עסקאות יצירתיות בתחום האימונים והתזונה. "היא ממוקדת כולה באימונים שלה ובמה שהיא מכניסה לגוף שלה, כך שכל דבר בתחום הזה, שכולל מזון, בריאות ורווחה. בזה היא מתמקדת".
על אף הופעתה במונדיאל הנשים, ללויד יש עוד הרבה עבודה לפני שתצמצם פערים מאלכס מורגן, שחתמה על 10 חוזי חסות עם חברות. סוניל גולאטי, נשיא פדרציית הכדורגל האמריקאית, אומר שמורגן תרוויח השנה 3 מיליון דולר לפחות. לויד משחקת בקבוצת יוסטון, שבה נמצא המספר השני הגבוה ביותר של חברות מרשימת פורצ'ן 500, אחרי ניו יורק.