פורמולה 1: היקף הפרסים זינק ב-21% ב-2010 - ל-658 מיליון דולר
הרווח הנקי עמד על 296 מיליון דולר, לאחר שההכנסות עלו ב-2% בעקבות הוספת מרוצים בדרום קוריאה וקנדה
רד בול, אלופת הפורמולה 1, והקבוצות הנוספות בסבב זכו בכספי פרסים בגובה 658 מיליון דולר ב-2010, עלייה של 21% בהשוואה לשנה הקודמת.
התשלומים עלו, זו השנה השלישית ברציפות, על רקע שיפור בתנאים מהסכם קונקורד שמסדיר את סדרת מרוצי המכוניות הנצפית ביותר, כך עולה
מהמסמכים עולה שהרווח הנקי של פורמולה 1 עמד ב-2010 על 296 מיליון דולר (ירידה מ-420 מיליון דולר), לאחר שההכנסות עלו ב-2% ל-1.08 מיליארד דולר בעקבות הוספת מרוצים בדרום קוריאה וקנדה.
CVC קפיטל פרטנרס, שרכשה את פורמולה 1 ב-2005, הסכימה להגדיל את כספי הפרס המחולקים למשתתפים כדי למנוע סדרה מתחרה שתכננו הקבוצות. היקף התשלום לקבוצות ב-2010 היה גבוה ב-164% מאשר ב-2007, השנה האחרונה תחת ההסכם הקודם.
ההפסד של CVC מפורמולה 1 התרחב ל-660 מיליון דולר בשנה שעברה על רקע עלויות פיננסיות מרכישת הסבב, כך עולה ממסמכים נוספים שהגישה חטיבת דלתא של החברה. במקביל, מתקיימת חקירה סביב המכירה של 45% בפורמולה 1 ל-CVC על ידי הבנק הגרמני באייריש לנדסבנק, שקיבל עזרה ממשלתית בשל הפסדים גדולים ממשכנתאות סאב-פריים בארה"ב.
החקירה מנסה לברר האם הבנקאי גרהארד גריבקווסקי קיבל שוחד של 50 מיליון דולר כדי להנדס את המכירה. עורך דינו של גריבקווסקי סירב להגיב. ב-5 בינואר מסרה CVC כי אין לה שום ידע או מעורבות בתשלום מסוג זה.
בתוך כך, השכר של המנהלים המרוויחים ביותר בפורמולה 1, בהם המנכ"ל בן ה-80 ברני אקלסטון, עלה ב-21% ל-4.85 מיליון ליש"ט (7.9 מיליון דולר) ב-2010.