ההתאחדות לכדורגל תכניס 13 מיליון יורו ממכירת זכויות פרסום ושידור
מדובר על הכנסות שיגיעו בעקבות החלטת אופ"א למרכז את מכירת זכויות השידור והספונסרשיפ לקמפיינים של מוקדמות יורו 2016 ומונדיאל 2018
אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הודיע אתמול (ד') לחברי ההנהלה כי אופ"א תעביר להתאחדות 13 מיליון יורו (יותר מ-60 מיליון שקל) עבור רוב זכויות הפרסום והשילוט במשחקי הבית של הנבחרת ועבור זכויות השידור. מדובר על העברת 6.5 מיליון יורו למוקדמות יורו 2016 ו-6.5 מיליון יורו נוספים עבור מוקדמות מונדיאל 2018.
השינוי מגיע כחלק ממדיניות שאופ"א להעביר יותר כספים להתאחדויות הכדורגל הקטנות. מירכוז מכירת זכויות השידור והפרסום למוקדמות במסגרת אופ"א, בדומה לליגת האלופות, זוכה להתנגדות מצד ההתאחדויות הגדולות, אבל מישל פלאטיני, שזכה בנשיאות אופ"א בגלל הבטחותיו להתאחדויות הקטנות וימשיך שלוש שנים נוספות, קידם מדיניות זו.
המשמעות היא שאופ"א היא זו שתמכור את זכויות השידור של משחקי הנבחרת לגופי השידור בארץ ולגופים בחו"ל במקום ההתאחדות לכדורגל. בנוסף, אופ"א גם תמכור את רוב השילוט והפרסום למשחקי נבחרת ישראל, ועל-פי ההסכם בין הצדדים תשאיר להתאחדות הישראלית דקות פרסום לטובת הספונסרים של הנבחרת.
מדובר בקפיצה כספית משמעותית עבור ההתאחדות לכדורגל. הקמפיין הנוכחי של הנבחרת, שנחשב לקמפיין שיא בזכות ההסכם למכירת המשחקים לחו"ל לחברת אינפרונט, יכניס להתאחדות לכדורגל כ-4 מיליון יורו.
ישנה משמעות נוספת הקשורה לשותפת השיווק של ההתאחדות לכדורגל בשנים האחרונות – ספורטפייב. בגלל המעורבות הישירה של אופ"א במכירת זכויות השידור והפרסום ייתכן ובהתאחדות ימצאו לנכון לא להמשיך את היחסים עם הסוכנות.
מספורטפייב לא מגיבים בינתיים להתפתחויות ומחכים לראות איך תסתיים הבוררות עם צ'רלטון.
בנוסף, אתמול אושר תקציב לרבעון הראשון של שנת 2011 - 19 מיליון שקל, כאשר עד לסוף הרבעון יועבר תקציב מלא ומפורט לכל השנה. היו"ר עידכן את חברי ההנהלה כי מתקיים תהליך להקמת מערך הסברה להתאחדות לכדורגל. המערך יכלול בין היתר ראש מערך הסברה, דובר חדש ומשרד יחסי ציבור.
ב-27 בינואר ייצג יו"ר ההתאחדות אבי לוזון את ישראל בישיבה של הוועד הפועל של אופ"א, בה תיפול ההחלטה מי תארח את אליפות אירופה עד גיל 21 ב-2013. חמש מדינות מתחרות על אירוח האליפות: ישראל, ווילס, אנגליה, בולגריה וצ'כיה.
האצטדיונים אותם יציג לוזון כמועמדים לארח את משחקי האליפות בישראל הם האצטדיונים החדשים בפתח תקווה ובנתניה, בלומפילד, טדי והאצטדיון הלאומי ברמת גן.
ההתאחדות תצא למכרז בנושא שידורי הליגה לנוער. המשחקים יועברו בשידור ישיר בערוץ פתוח בלבד, ותיבחן אפשרות לקיים הצגות כפולות עם משחקי הקבוצות הבוגרות. הזכויות יכללו תוכנית מגזין לנוער.
כרטיסים ב-50 שקל לנוער וחיילים, טוב או רע?
הצעה נוספת שעלתה לדיון היא למכור כרטיסי נוער/חייל ללא הגבלה (במקום 20% מתכולת האצטדיון כפי המחייב התקנון כיום) החל מעונת 2011/12, במחיר של מקסימום 50 שקל, ללא קשר לעלות כרטיס מבוגר באותו משחק.
לחילופין, הוצע לחייב הקצאה של לפחות 50% מתכולת האצטדיון לכרטיסי לנוער וחיילים. הנושא יידון שוב לקראת עונת המשחקים הבאה.
מהיציע, ארגון האוהדים של ישראל, נמסר: "יש לקדם את ההקבלה בין עלות מחיר כרטיס קולנוע לילדים/חיילים לבין עלות כרטיס כניסה למשחק כדורגל הנתפס כסוג בידור ובילוי עממי יותר - עד 30 ש"ח לכרטיס נוער/חייל וללא הגבלה.
בקביעת מחיר מקסימום של 50 שקל ללא כל הגבלה אין שום הטבה כזו או אחרת למגזר רוכשי כרטיסי נוער/חייל, זאת במידה והיה איזשהו רצון מצד קברניטי ההתאחדות לכדורגל לעשות מאמץ לעודד את הגעתם למשחקי קבוצות הליגה. ההחלטה נראית כספין מקורי שבו הועלה רף המחיר של כרטיסי נוער/חייל בעוד 10 שקל או אולי 20 שקל מהמחיר המקובל היום, שעומד על 40-30 שקל. כל זאת מבלי שניקח בחשבון את עמלות משרדי הכרטיסים, על כך ההתאחדות לכדורגל טרם נתנה את הדעת".