צ'לסי מחפשת ספונסרים באסיה
אלופת אנגליה, שמעניקה חסות להתאחדות הכדורגל של אסיה, תצא למסע משחקים ביבשת במטרה להשיג חסות שם לסטמפורד ברידג'
צ'לסי, אלופת הפרמיירליג, פונה לכלכלה המשגשגת של אסיה בחיפוש אחר חסות שם לאצטדיון שלה - הסטמפורד ברידג' - בו 42 אלף מקומות. הקבוצה תצא למסע משחקים ביבשת בחיפוש אחר החסות. לפי בן וולס, מנהל השיווק של המועדון הלונדוני, "תנאי הכלכלה העולמית הפונים ככל הנראה יגיעו ממזרח".
"אנחנו באסיה, לגמרי", אמר וולס בריאיון. "יש הרבה מותגים בשווקים האלה שבסופו של דבר יעלו על הביקוש המקומי וינסו להגיע לשוק העולמי. איזו פלטפורמה טובה יותר מטביעת הרגל העולמית שהפרמיירליג מספקת?!"
אסיה מתגלה כחשובה יותר ויותר לצ'לסי וליריבותיה בפרמיירליג. הספונסר העיקרי של הבלוז הוא יצרנית מוצרי הצריכה הקוריאנית סמסונג אלקטרוניקס, ואילו ליברפול ומנצ'סטר יונייטד חתמו על חוזי החסות הגדולים ביותר שלהן עם סטנדרד צ'רטרד ו-AON בהאתמה, שתי חברות המעוניינות להתרחב באזור. ונקי'ס, המנהלת חוות עופות, תהיה הבעלים האסיאתיים הראשונים של קבוצה בפרמיירליג אם היא תשלים עסקה של 46 מיליון ליש"ט (74 מיליון דולר) לרכישת בלקבורן, אלופת 1995.
על האצטדיונים בעלי שם מסחרי באנגליה נמנים אצטדיון האמירייטס על שם אמירייטס איירליינס של ארסנל ואצטדיון ריבוק של בולטון.
צ'לסי מעניקה חסות לקונפדרציית הכדורגל האסיאתית (AFC), ארגון האחראי לכדורגל ב-46 מדינות. הקבוצה תשחק משחקי ראווה בתאילנד, מלזיה והונג קונג בקיץ 2011. "השוק האסיאתי עצום", אמר וולס. "אם מסתכלים על ה-AFC, הם מהווים שני שלישים מאוכלוסיית העולם".
התנאים הקיימים בשוק אינם קלים כיוון שהחסויות עוברות בדיקה פנימית מדוקדקת במונחי השקעה, לדברי וולס. "השותף הנכון יגיע בזמן הנכון", הוא אמר. צ'לסי מנהלת משא ומתן לפינוי סטמפורד ברידג' והקמת אצטדיון בן 60 אלף מושבים במרחק כ-600 מטרים במערב לונדון, דיווח אמש הגרדיאן, שציטט גורם המקורב לדיונים. האצטדיון החדש לא יושלם לפני 2015.
במקביל, הצוות המסחרי של מנצ'סטר יונייטד חתם על עסקאות עם חברות מכל רחבי העולם במסגרת תוכנית מכירות עולמית שאומצה לפני שנתיים. הפנייה של המועדון לאוהדים אסיאתיים היא אטרקציה לספונסרים שאינם מבוססים באזור.
מותג השעונים הובלו של LMVH, שבשנה שעברה הוחתמה כ"שותפה הרשמית למדידת זמן" של יונייטד, נהנתה לדבריה מצמיחה במכירות בסין בגלל הקשר עם הקבוצה.
מנכ"ל הובלו, ז'אן-קלוד ביבה, אמר שהקשר מוצלח אף יותר מהקשר בין סינדי קרופורד למותג אומגה של סווטש גרופ. "הייתי הולך לאסיה עם סינדי קרופורד כשהייתי בדירקטוריון אומגה", הוא אמר. "יותר אנשים צעקו סביבנו כשהייתי עם וויין רוני. אז פתאום הבנתי שמנצ'סטר יונייטד היא שגרירה יוצאת דופן בסין".