למה כדאי לארסנל "לאבד" את החסות הראשית
ארסנל מכניסה כ-6.5 מיליון ליש"ט בשנה מהסכם חסות החולצה הראשי שלה. זה סכום נמוך בהרבה מזה שליברפול ומנצ'סטר יונייטד יקבלו בהסכמי החסות שלהם – כ-20 מיליון ליש"ט בשנה
ארסנל מקווה שאמירייטס איירליינס - חברת התעופה של דובאי, הנסיכות מוכת החובות – תבקש לצאת מחוזה החסות הראשי שלה עם קבוצת הפרמיירליג.
ב-2004 חתמה ארסנל על הסכמי חסות בשווי של 90 עד 100 מיליון ליש"ט. כחלק מהסכם החסות האצטדיון החדש של הקבוצה נקרא על שם חברת
עם זאת סיום הסכם חסות החולצה לפני תומו בעונת 2013/14 עשוי להטיב עם שני הצדדים - מועדון הכדורגל וחברת התעופה.
ארסנל מכניסה כ-6.5 מיליון ליש"ט בשנה מהסכם חסות החולצה הראשי שלה. זה סכום נמוך בהרבה מזה שליברפול ומנצ'סטר יונייטד יקבלו בהסכמי החסות שלהם – כ-20 מיליון ליש"ט בשנה.
הסכום נמוך גם מהסכם החסות של צ'לסי עם סמסונג (כ-11 מיליון ליש"ט בשנה) ואפילו מזה של היריבה השנואה טוטנהאם (8 מיליון ליש"ט).
אם "האמירייטס" יחליטו לבטל, ספק אם בארסנל יצטערו על כך.
חלל הפרסום שעל חולצת ארסנל שווה לפחות 15 מיליון ליש"ט בשנה לפי הערכות.
איבן גאזידיס, מנכ"ל ארסנל, שקל "לקרוע את החוזים" עם האמירייטס וספונסרית הלבוש, נייקי, אך בינתיים הוחלט שלא לעשות זאת.
ארסנל כמותג שווה יותר מהסכומים שחתמה עליהם כדי לבנות את האצטדיון החדש. נייקי והאמירייטס העבירו סכומים גדולים למועדון עבור חוזים ארוכי טווח. בסכומים הללו מימנה ארסנל את בניית האצטדיון החדש.
גם בגלל החוזים הללו ארסנל אינה יכולה למצות את פוטנציאל המותג שלה.
מנצ'סטר יונייטד מכניסה 64 מיליון ליש"ט בשנה מפעילות מסחרית בעוד ארסנל מכניסה פחות מ-32 מיליון ליש"ט.
אגב, ביום שבת יתקיים באצטדיון האמירייטס המשחק ה-100 מול סטוק סיטי.