בירה וכדורגל. זה שילוב מנצח
המונדיאל עזר למכירות הבירה ברחבי העולם - אפילו בפולין מכרו יותר בירה מוודקה בזמן המונדיאל
14:1702.08.10
ברחבי העולם - אפילו במדינות שלא שלחו נבחרת למונדיאל - רשמו מבשלות הבירה עלייה ניכרת במכירות המשקה בזמן המונדיאל.
בבריטניה התאחדות הברים והבירה הבריטית (BBPA) דיווחה על עלייה של 2.9% בצריכת הבירה בזמן המונדיאל ובכלל על עלייה אדירה בצריכת הבירה בסופרמרקטים
בריג'יד סימונד מה-BBPA אמרה: "המונדיאל עזר לתעשיית הבירה בבריטניה ואנחנו מקווים שזה יביא לשינוי בשוק. יש עדיין בעיות - רוב המכירות בפאבים נופלות והברים באומה צריכים עזרה".
בכלל, רוב מבשלות הבירה דיווחו על עלייה ניכרת במכירות הבירה - עם או בלי קשר לכך שהנבחרת המקומית שיחקה במונדיאל או לא.
למשל בפולין, שלא שלחה נבחרת לדרום אפריקה, הבירה הפכה ליותר פופולארית מוודקה בזמן המונדיאל. על כל וודקה נמכרו 3 בירות, לפי בכירים בתעשיית האלכוהול הפולנית. צריכת הבירה צמחה ב-18% בזמן חודש המונדיאל וצריכת מכירת החטיפים המלוחים ב-21%.
בסין, מבשלת הבירה הבאוורית פאולאנר מכרה יותר מ-200 אלף ליטר ביולי, בעיקר במלונות - שווה ערך למה שמכרה בכל השנה שעברה. מבשלת הבירה Harbin רשמה עלייה של 20.7% בזמן המונדיאל ביחס לאותה תקופה בשנה שעברה. בסך הכל, מדבר ארגון ה-CADA הסיני - הגוף האחראי על תעשיית האלכוהול בסין - על עלייה של 43.9% בצריכת האלכוהול מ-2009.