אז מי ניצח במונדיאל - נייקי או אדידס?
אדידס הכריזה על עצמה כ"אלופת העולם" לאחר שמכרה יותר מ-1.2 מיליון חולצות של נבחרת גרמניה - בנייקי מרוצים בעיקר מהחשיפה
אדידס, שסיפקה את הציוד של הנבחרת הספרדית, טפחה לעצמה על השכם לאחר הניצחון 1-0 של האדומים על הולנד בגמר ביום ראשון, שבו חזתה בשלושת הפסים המהווים את הסמל המסחרי שלה עולים לראש דוכן המנצחים על חשבון נבחרת הולנד, שלובשת את הסווש המפורסם של חברת הלבשת הספורט האמריקאית, נייקי.
"אדידס
אדידס, שהיא גם שותפה רשמית בפיפ"א, צופה מכירות של 1.5 מיליארד יורו (1.9 מיליארד דולר) השנה, וה"ג'ובולאני", הכדור הרשמי של התחרות, הוא המוצר הנמכר ביותר שלה, אמרה הדוברת.
החברה גם מכרה 1.2 מיליון חולצות של גרמניה, יותר ממיליון חולצות של מקסיקו, ארגנטינה ודרום אפריקה וכמיליון חולצות של ספרד.
נייקי, שסיפקה את הציוד לקבוצה ההולנדית, הדגישה את העובדה ש"הגול המנצח הובקע על ידי שחקן של נייקי" בדקה ה-116 בגמר על ידי אנדרס אינייסטה. "על המגרש היו יותר נעליים של נייקי מאשר מותגים אחרים", או 47% נייקי ו-32% אדידס, אמר צ'רלס ברוק, דובר מטעם נייקי.
"התחרות היתה הצלחה עצומה" לנייקי, אמר ברוק, עם עלייה של 39% במכירות מוצרים הקשורים לכדורגל ברבעון הראשון של 2010 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
פומה הגרמנית, הספקית השלישית בגודלה במונדיאל, גם בירכה על הצלחתה.
"אנחנו מאוד שמחים, המונדיאל היה מאוד חיובי בשבילנו", אמר אולף סנטייר, מנהל התקשורת של פומה. "לא רק שביססנו, אלא גם חיזקנו את הדירוג שלנו במקום השלישי בשוק הכדורגל", הוא אמר.
עם שבע נבחרות לאומיות הקשורות בחוזה לפומה, כולל אורוגוואי שהגיעה למחצית הגמר, החברה השתתפה ב-26 מתוך 64 משחקים, בילתה כ-39 שעות מול המצלמות עם מאות מיליוני צופים ברחבי העולם.
פומה היא גם נותנת החסות המובילה של הקבוצות האפריקאיות, והצלחתה של גאנה, שהגיעה לרבע הגמר, מראה ש"הכדורגל האפריקאי הוא עכשיו ברמה הכי גבוהה", אמר סנטייר.
הספונסרים הרשמיים בשמיים
הצלחת החסויות לא מוגבלת רק לחולצות ולנעליים", שכן ענקית האלקטרוניקה היפנית סוני, שהיא גם שותפה רשמית בפיפ"א, בירכה על "הצלחה אמיתית".
"לא רק בגלל נוכחות המותג כשותף רשמי, אלא גם כיוון שלראשונה יכולנו להראות תמונות תלת מימדיות" ברחבי העולם, אמר דובר בטוקיו.
"היתה לכך השפעה גדולה מכפי שצפינו על מכירות טלוויזיות בתלת מימד", אמר הדובר, שסירב לספק נתונים.
"בשביל סוני, אירוע כזה מיטיב גם עם תחומי המוזיקה והווידאו שלנו".
יצרנית הפאנלים הסולריים הסינית יינגלי סולאר בירכה על יכולת המונדיאל לחזק את המותג שלה.
ג'ייסון ליו, סמנכ"ל השיווק, אמר כי "ההשפעה היתה מאוד טובה... התגובה מהלקוחות שלנו, מאנשים בתעשייה, מהציבור, היתה מאוד טובה".
נותני חסות אחרים, כמו יצרנית חלקי החילוף הגרמנית קונטיננטל, אומרים כי מוקדם מכדי להעריך את השפעת השתתפותם בתחרות, שעלותה עשויה להגיע לעשרות מיליוני יורו.
המונדיאל הוא "פלטפורמת תקשורת מאוד מעניינת בשבילנו", אמר דובר מטעם קונטיננטל, שהוסיף כי "נצטרף גם לתחרות הבאה בברזיל".