נחשף עיצובו של המגדל הרביעי של מרכז עזריאלי בת"א - מגדל הספירלה
המגדל החדש שיצטרף למגדל המרובע, המשולש והעגול, יוקם במתחם בו ניצב במשך עשרות שנים בית ידיעות אחרונות המיתולוגי. הוא יהיה משמעותית גבוה יותר מהשלושה הקיימים
קבוצת עזריאלי חשפה הבוקר (ד') את עיצובו של המגדל הרביעי של מרכז עזריאלי בתל אביב, תחת הכינוי "מגדל הספירלה". המגדל החדש שיצטרף למגדל המרובע, המשולש והעגול, יוקם במתחם בו ניצב במשך עשרות שנים בית ידיעות אחרונות המיתולוגי.
המגדל יהיה משמעותית גבוה יותר מהשלושה הקיימים, יתנשא לגובה של 350 מטר ו-91 קומות, ולכשתושלם בנייתו הוא צפוי להיות המגדל הגבוה בישראל, לפחות עד לסיום בנייתו של "מגדל בין ערים" שיתנשא לגובה של 100 קומות.
- עזריאלי: עלייה של 11% בהכנסות משכירות, פדיונות הקניונים עלו ב-3.5%
- עזריאלי תשלם 26 מיליון שקל על דוכנים בקניון
- כשעתיד הקניונים בערפל, בעזריאלי משקיעים בדיור המוגן
באירוע החשיפה החגיגי שנערך היום במשרדי קבוצת עזריאלי השתתפה יו"ר הקבוצה דנה עזריאלי, האדריכל ג'יימס וון קלמפרר, נשיא ומעצב ראשי בפירמתKPF , ואדריכל משה צור, הבעלים של משרד משה צור אדריכלים בע"מ, אשר משמש כאדריכל הישראלי של הפרויקט.
בעת חשיפת העיצוב של המגדל סיפרה דנה עזריאלי על ההיסטוריה של המתחם עזריאלי, ששימש בעבר כחניון למשאיות זבל. "כשפתחנו את מתחם עזריאלי ב-'98 חשבו שאנחנו מטורפים, אבל בנינו את זה בהבנה מחולטת, שעולם העסקים בישראל רק משתפר וגדל ויש המון מה לעשות פה. המגדלים הללו הפכו לסמל של תל אביב. 10 שנים אחר כך אננחו ממשיכים לשנות את קו הרקיע בתל אביב".
עזיראלי פירטה כי הם התלבטו כיצד לעצב את המבנה. "שאלנו איך לעשות משהו שיעמוד בהרמוניה עם הסביבה אבל עם אופי משל עצמו", אמרה. "החלטנו למצוא אדריכל בינלאומי כי חלק מהאתגרים היו שבכל האזור של מגדלי עזראלי יש 38 דונם ופה יש לנו 8 דונם. האתגר היה לבנות במקום צר וצפוף בלי להפריע לעסקים קיימים".
לבסוף הוחלט על מקורות השראה של היסטוריה, טבע, תרבות וערכים, בהם קווי הבאוהאוס, והצורה של המגילה. המגדל החדש עתיד להתחבר למרכז עזריאלי הקיים באמצעות הרחבת הקניון וחניון עם 1,500 מקומות חניה וגג עם צמחייה, שישמש כפארק עירוני. הבנין עצמו הוקף במרפסות ירוקות שממשיכות מהפארק לאורך מעלה המבנה ועוטף אותו כמו צעיף.
עוד הדגישה עזיראלי את החשיבות לחיבור לסביבה העירונית, בין היתר באמצעות כיכר רחבה בכניסה לבניין והסדרת המדרכות ברחוב מנחם בגין. בנוסף היא פירטה כי הם צופים שהמקום ישמש כציר הכניסה המרכזי לתל אביב, בין היתר בזכות תחנת הרכבת הקלה הממוקמת מתחתיו וצפויה לכלול כניסה ישירה לבניין. "כיום עוברים במרכז עזריאלי כ-60 אלף איש מדי יום, ואחרי הקמת הרכבת הקלה אנחנו מעריכים שיעברו 100 אלף איש", אמרה.
לשאלה אם הם לא חוששים מהצפה של משרדים באזור השיבה עזריאלי כי "כשבנינו את מגדל שרונה שאלו את אותה שאלה ו-98% מהבניין אוכלס תוך פחות משנה אחרי הפתיחה, אז כנראה שיש ביקוש".
באשר לעתידם של הקניונים אמרה כי "אנחנו בעולם הקניונים רואים שהפדיונות עולים. ישראל שונה מאמריקה וממה שקורה בעולם, וגם היינו אחד מהראשונים שצפינו את השינוי. אנו ממשיכים בכיוונים שלנו ועדין רואים תוצאות טובות. אנחנו משקיעים בקניונים שלנו שהתמהיל יהיה רלוונטי, עיצוב, שיפוצים, שיהיה הכי הרבה תנועה וסוחרים".