נכשל המו"מ עם מנהלי הגוש הגדול על דחיית פינוי שדה דב
בשטח השדה שצריך להתפנות עד סוף אפריל מתוכננות להיבנות 16 אלף דירות. מחר ייערך דיון בכנסת לקראת אישור החוק
- תל אביב אישרה להפקדה תוכניות לבניית 12 אלף דירות מצפון לשדה דב
- מתגבש הסכם שיאפשר את המשך הטיסות משדה דב לאילת עד 2019
- תוכניות הבנייה בתל אביב לא בונות על שדה דב
על פי הסכם בין המדינה לבעלי הקרקע שקיבל תוקף של פסק דין, שדה התעופה האזרחי צריך להתפנות באפריל השנה. אחרי הפינוי אמורות להתחיל עבודות הכנה, לקראת יישומה של תוכנית לבניית 16 אלף דירות שמקדמת רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עריית תל אביב.
בעקבות לחץ של עיריית אילת וחברת התעופה ארקיע, אשר ביקשו למנוע את פינוי השדה, יזמו חברי הכנסת איציק שמולי ובצלאל סמוטריץ' חוק שקובע כי השדה יפונה, אך הטיסות ימשיכו מתוך המחנה הצבאי שממילא יפונה רק ב-2019.
במקביל, בימים האחרונים התקיימו מגעים בין רמ"י לבין מנהלי הגוש הגדול בניסיון לממש את המתווה שבהצעת החוק, בהסכמה. מנהלי הגוש הגדול התנגדו משום שהמתווה כולל הפקעה של שטח לצורך סלילת כביש קצר. המדינה הציעה לשלם דמי שימוש בקרקע עד למועד הפינוי בינואר 2019 בסך 84 מיליון שקל. מנהלי הגוש הגדול הביאו שומה נגדית שלפיה דמי השימוש ההוגנים הם כ-280 מיליון שקל.
בימים האחרונים הציעה להם המדינה כפשרה זכויות בנייה במתחם סמוך שבו מקודמת תוכנית בנייה אחרת (תא/ 3700). המדינה הסכימה כי יקבלו במקום דמי שימוש, זכויות לבניית 110 דירות ששוויין המוערך הוא כ-143 מיליון. הגוש הגדול דרשו זכויות לבניית 170 דירות ששוויין כ-220 מיליון.
מאחר שאי אפשר היה לגשר את הפער - המו"מ הסתיים. המתווה ייצא אל הפועל אם יאושר מחר החוק, אך אז מסתכנת המדינה בהפרת הסכם עם הגוש הגדול שבמסגרתו קיבלה זכויות בנייה בשווי 4 מיליארד שקל.