תל אביב אישרה להפקדה תוכניות לבניית 12 אלף דירות מצפון לשדה דב
מדובר בחמש תוכניות שמהוות יחדיו נדבך מרכזי ברובע החדש שמתוכנן להיבנות בשנים הקרובות, בין שדה דב למלון מנדרין
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה להפקדה בשעה האחרונה חמש תוכניות מפורטות לבניית כ-12 אלף דירות מצפון לשדה דב, עד מלון מנדרין. מדובר בתוכניות הנגזרות מתוכנית מתאר הידועה בשם תא/ 3700, שקיבלה תוקף בינואר 2015, ומהווה נדבך מרכזי ברובע החדש של תל אביב שמתוכנן להיבנות בשנים הקרובות.
- מתגבש הסכם שיאפשר את המשך הטיסות משדה דב לאילת עד 2019
- תוכניות הבנייה בתל אביב לא בונות על שדה דב
- הוועדה המחוזית ת"א אישרה את מתחם המגורים הסמוך למעונות מילמן
ההפקדה בפועל של התוכניות תתבצע רק בעוד כמה חודשים, משום שטבלאות האיחוד והחלוקה טרם הושלמו. מדובר בהליך סבוך, שבו מחשבים לכל אחד מאלפי בעלי הקרקע את זכויות הבנייה שמגיעות לו בהתאם לשווי חלקו היחסי במתחם. על פי החלטת הוועדה, תקופת ההפקדה תימשך שלושה חודשים, שבמהלכם רשאי הציבור להגיש התנגדויות לתוכניות.
מלכתחילה הוחלט לפצל את התוכנית לחמישה חלקים משום שיש במתחם אלפי בעלי זכויות, והליך ההתנגדויות שלהם לטבלאות האיחוד והחלוקה עלול להיות ממושך. באופן כזה מקווים כי מחלוקת במתחם אחד לא תגרום לעיכוב במתחמים אחרים. שמאי המקרקעין אריה קמיל ממשרד "קמיל טרשנסקי רפאל" אומר בעניין כי קצר הזמן שבו "על בעלי הזכויות בתחום תכנית 3700 להתארגן לקראת הכנת והגשת התנגדויות לטבלאות האיזון המוכנות כיום".
בתחילת השבוע פורסם ב"כלכליסט", כי את התוכניות הכינו תוך התחשבות בכך ששדה דב ימשיך לפעול, על אף שבמקביל מקדמת עיריית תל אביב תוכנית לפינויו. בדיון עלו טענות דומות. חמשת המתחמים פרוסים על פי סדר עולה, משדה דב צפונה - מתחם 1 הוא הדרומי ביותר, ו-5 הצפוני ביותר. במתחמם 1 ו-2 שגובלים בשדה דב, מספר הדירות מועט בגלל מגבלות הגובה הנובעות מנוכחות של שדה התעופה, שממילא צפוי להיסגר בראשית שנת 2019.
כל אחד מהמתחמים מתוכנן בנפרד על ידי משרד אדריכלים אחר: מתחם 1 - בהובלת משרד האדריכלים גוטמן-אסיף; מתחם 2 - בהובלת משרד האדריכלים אליקים; מתחם 3 - בהובלת משרד האדריכלים משה צור; מתחם 4 - בהובלת משרד האדריכלים קולקר קולקר אפשטיין; מתחם 5 - בהובלת משרד האדריכלים אבירם.
למרבה האבסורד, הוועדה המקומית דנה היום גם בשורה של הערות לתוכנית הקו הירוק של הרכבת הקלה. באחת מהן ביקש מהנדס העיר, עודד גבולי, לבטל תוואי מתוכנן למסילה על רחוב לוי אשכול, ולהשאיר רק את המסילה שתמשיך מאבן גבירול, צפונה דרך השטח שבו שוכן כיום שדה דב. כלומר, גם על פי תוכניות מהנדס העיר, השדה יפונה.
מיטל להבי, סגנית ראש העיר, הצביעה בעד אישורן של התוכניות, אך להערכתה בהליך ההתנגדויות תעלה הדרישה לצופף את הבנייה במתחמים שגובלים בשדה דב. "זה טבעם של כוחות השוק", אמרה.