$
הכסף

אפילו באינטרנט יש פערים בין עסקים קטנים בפריפריה למרכז

מנכ"ל גוגל ישראל: "אם בעבר בעלי עסקים קטנים הבינו שהם לא יכולים להרשות לעצמם שלא יהיה להם קו טלפון כי זה כל כך בסיסי להצלחת העסק שלהם, אז היום קו הטלפון הזה הוא נוכחות באינטרנט"

מעין מנלה 14:3710.01.17

עסקים קטנים שיש להם נוכחות דיגיטלית נוטים לצמוח יותר, להיות יציבים יותר ולהעסיק יותר עובדים. "המשמעות של אם עסק הוא דיגיטלי או לא משנה את האאוטלוק של העסק - האם הוא יצליח או לא. לצערנו גילינו שיש פער דיגיטלי בין המרכז לפריפריה", כך אמר ל"כלכליסט" מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל וסגן נשיא גוגל העולמית באירוע השקת סטארטר דיגיטלי, מיזם משותף לעמותת עתידים, וויקס וגוגל שנועד ללוות עסקים בצפון ובדרום ביצירת נוכחות באינטרנט.

 

הסיכוי שבעל עסק קטן כמו מספרה או קונדיטוריה במרכז יאמץ כלים דיגיטליים גדול מזה של בעל עסק בפריפריה. הסיבה, לדעתו של ברנד היא נגישות. "לבעל העסק במרכז יש יותר נגישות למומחים, למידע, הסביבה שבו הנמצא היא הרבה יותר דיגיטלית. אנחנו צריכים להביא את הנגישות הזאת ולהראות שהדברים הבסיסיים הם באמת לא מפחידים, שכל אחד יכול ליצור נוכחות ברשת ושזה לא דורש ידע מעמיק בטכנולוגיה".

 

לדבריו, "אם בעבר בעלי עסקים קטנים הבינו שהם לא יכולים להרשות לעצמם שלא יהיה להם קו טלפון כי זה כל כך בסיסי להצלחת העסק שלהם אז היום קו הטלפון הזה הוא נוכחות באינטרנט. הם חייבים לעשות את זה כדי להגדיל את הסיכוי שיצמחו, יגדלו וירוויחו יותר".

משתתפי המיזם סטארטר דיגיטלי משתתפי המיזם סטארטר דיגיטלי צילום: תומר פולטין

 

למרות שמדובר בנוכחות באינטרנט, שלמעשה לא קיים בו הבדל בין עסק שנמצא גיאוגרפית בפריפריה לבין כזה שנמצא במרכז, עדיין יש פערים. "הפער הכללי במדינת ישראל בין המרכז לפריפריה עדיין מאוד משמעותי. אין ספק שלנהל עסק קטן במרכז זה קשה, זה קשה בכל מקום בעולם. אבל במקומות שמרוחקים ממרכזים אורבניים זה עוד יותר קשה. אם הלקוחות לא מקיפים אותך באלפים אז קשה למשוך ולהביא אותם. דווקא כאן, בנוכחות הדיגיטלית יש פוטנציאל גדול של סגירת הפער", אמר ניר זוהר, נשיא Wix.

"אנחנו דור שגדל עם מחשבים, אנשים שלא בטווח הגילאים של עד 35-40 יש להם קושי לעשות את הצעד הראשון. לגשת לטכנולוגיה, הטכנולוגיה מרתיעה אותם, הם חוששים לשבור, להרוס. או שהם פשוט לא מבינים את הערך שטמון בתוכה", הוא אמר.

 

נוכחות דיגיטלית משמעותה לא רק אתר אלא גם נוכחות ברשתות חברתיות, תקשורת באמצעות מיילים, פרסום ומכירה אונליין, נוכחות במפות של גוגל ועוד. עם זאת, הצעד הראשון והחשוב ביותר, אומר זוהר הוא עמוד נחיתה. "אם אין את חלון הראווה הזה, אין את הנראות הראשונית שיוצרת תחושה של אמינות והבנה מה העסק עושה ומה העיצוב, איך הוא נראה, מה את הולכת לקבל כלקוחה פוטנציאלית – קשה לנצל את כל הכלים האחרים. אחרים שעושים את השלב הראשון הזה אפשר להרחיב סביבו אבל זה הבסיס".

 

המטרה של גוגל בפרוייקט היא להגיע ל-10 אלף עסקים קטנים. "היעד של גוגל הוא לסייע בצמצום הפער הדיגיטלי ודרך הדבר הזה לעזור לעסקים קטנים בפריפריה לצמוח, זה יעזור לכלכלה בישראל וגם לאינטרנט הישראלי כי הוא יהיה הרבה יותר עשיר וייצג את כל שכבות האוכלוסייה וכל שכבות העסקים. אינטרנט יותר עשיר ויותר מוצלח שמשקף את האוכלוסייה הוא אינטרנט שבו כל השחקנים נהנים יותר וכמובן גם גוגל", אומר ברנד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x