יזמים חושפים: 7 טיפים לניהול מוצלח של עסק קטן
הימנעו מהוצאות מיותרות, התחברו למדיה החברתית, הקשיבו ללקוח, השקיעו בצוותה עובדים ושלחו הביתה עובדים לא יעילים - אלה חלק מהעצות של יזמים מצליחים
תכנון מוצלח של עסק יכול להיות הצעד המבדיל בין עסק משגשג ורווחי לעסק בפרפורי גסיסה. רצוי לקחת פסק זמן ולבחון אילו צעדים פרקטיים רצוי לעשות כדי לשפר את ביצועי העסק שלך.
ה"האפינגטון פוסט" ראיין מספר יזמים מצליחים מקשת רחבה של תחומים ויצר רשימה של טיפים חשובים להצלחתו של עסק קטן.
1. הימנעו מהוצאות מיותרות
ביל קלארק, יזם ומייסד MicroVenture Marketplace ,"שוק" אינטרנטי המפגיש בין יזמים ומשקיעים, ממליץ: "השורה התחתונה מאד חשובה. רצוי להימנע מהוצאות מיותרות. עשו בדיקה רבעונית ומחמירה של תקציב העסק וחפשו היכן אפשר לצמצם הוצאות ולפעול ביעילות גדולה יותר מבלי לפגוע בחוויית הלקוח".
2. הפכו את השיווק במדיה החברתית לנגישה
"אפשרו לעובדים המשפיעים ביותר שלכם ליצור אינטראקציה בדף העסק שלכם ברשתות חברתיות. זכרו שלקוחות לא קונים את ה'מה' שאת מוכרים אלא את ה'למה'. מדיה חברתית היא הפלטפורמה המושלמת שבה יכולים הלקוחות שלכם להכיר את הפנים שמאחורי המותג שהם אוהבים", אומרת איימי ג'ו מרטין, מנכ"לית ומייסדת Digital Royalty חברת ייעוץ לאסטרטגיות שיווק במדיה חברתית.
3. הקשיבו ללקוח
קני נגוי, מנכ"ל ומייסד Big Fish Presentations היוצרת פרזנטציות ייחודיות על פי הזמנת הלקוח מספר: "אחד מהלקוחות שלנו – חברה מובילה במשק – ביקשה שנמצא עבורה פיתרון שחשבנו שכבר קיים אך טעינו. החלטנו לייצר את הפיתרון בעצמנו. חישבו כמה חברות יש הזקוקות לפיתרון המותאם להם אישית".
4. השקיעו בצוות העובדים
"דאגו ליצור נאמנות בקרב המשאב היקר ביותר שלכם – העובדים", אומר כריס מאיירס, מייסד שותף ומנכ"ל של BodeTree, אתר ניהול החשבונות ידידותי למשתמש. "מצאו דרכים להשקיע בעובדים ולטפח את הכישורים שלהם. זה לא בהכרח אומר תגמול כספי. גלו עניין במה שמעורר אצלם השראה ומצאו דרכים לאפשר להם לצמוח עם החברה".
5. שלחו הביתה עובדים לא יעילים
נינה קאופמן, מייסדת ומנכ"לית פירמת עורכי הדין Kaufman ממליצה: "באקלים הכלכלי הרגיש כיום, רצוי להיפטר ממשקל עודף. הפסיקו לעסוק בדברים שאינם פרודוקטיביים ושלא ממנפים את העסק. שלחו הביתה עובדים שאינם פרודוקטיביים והיפטרו מספקים לא אמינים".
6. התחברו לטרנדים שיועילו לעסק
" קל מאד ליפול לתוך מערבולת הטרנדים של עולם העסקים. בטרם תאמצו טרנדים לעסק, שאלו את עצמכם אם הוא באמת יכול לתרום לשיפור השירות או המוצר שלכם. אמצו רק את אלו המתאימים ב-100% לחזון של המוצר. טרנדים זה דבר מדליק אבל אל תאמצו אותם אם הם לא מקדמים את שורת הרווח של העסק", אומרת קימברלי בורדונרו, נשיאת Kimberly Bordonaro Personal Branding – חברה המציעה ליווי למיתוג אישי באינטרנט.
7. נסו להיות חדשניים
טוני גסקינס, מנכ"ל ומייסד חברת הפקות מדיה למיתוג אישי ממליץ: "אל תעבדו נגד אירועי העבר ומנגד – אל תעבדו מתוך לחץ לגבי העתיד. טפלו במה שקורה בעסק מדקה לדקה והשאר ידאג לעצמו. נסו להיות חדשניים בכל דקה וזה מה שיבדיל אתכם מהמתחרים".