המשקיעים בפוםוום רשמו רווח של 100% ביום המסחר הראשון
מפתחת טכנו' הצילום למבקרים בפארקי שעשועים החלה אתמול להיסחר בת"א; מחיר המניה קפץ מ-12 שקלים ל-20 שקלים; אך בשקלול מחיר האופציה, ראו המשתתפים בהנפקה רווח של 100%; שווי פוםוום 225 מיליון שקל; החברה גייסה 38 מיליון שקל תמורת 28% ממניותיה, לפי שווי של 135 מיליון שקל; פסגות בעל עניין עם החזקה של 5.18%
חברת פוםוום (Pomvom) השלימה ביום חמישי האחרון הנפקה ראשונית לציבור (IPO), והחלה אתמול (יום א') להיסחר בבורסה בת"א. החברה פיתחה מערכת טכנולוגית המאפשרת מתן שירותי צילום דיגיטלי מבוסס תוכנת זיהוי פנים ובינה מלאכותית בפארקי שעשועים.
- חברת חדשה בבורסה: פוםוום השלימה גיוס לפי שווי של 135 מיליון שקל
- דיווח: רובינהוד בדרך להנפקה בנאסד"ק
- הסתערות על דיפלומט: השלימה הנפקה ראשונית לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל
הנפקת החברה כללה מניות ואופציות שניתנו ללא תמורה, כאשר שווי החבילה בהנפקה עמד על 12 שקל. את יום המסחר הראשון סגרה מניית פוםוום במחיר של 20.7 שקל כאשר בשקלול מחיר האופציה, ראו המשתתפים בהנפקה רווח של כ-100% על השקעתם.
היום (ב') נרשמים מימושים במניית פוםוום והיא יורדת ב-3.4%, שווי השוק הנוכחי של החברה – 225 מיליון שקל. הבוקר נחשף שמו של אחד הגופים המוסדיים שהפך לבעל עניין בחברה. מדובר בבית ההשקעות פסגות שלקח חלק בהנפקה והפך לבעל עניין בחברה עם אחזקה של 5.18% מההון של החברה. שווי הנתח של פסגות מוערך כעת בכ-11.7 מיליון שקל לפי שווי המניה בבורסה.
במסגרת ההנפקה שהושלמה בשבוע שעבר, במתכונת של הצעה לא אחידה, גייסה החברה סכום של כ-38 מיליון שקל תמורת כ-28% ממניותיה. ההנפקה בוצעה לפי שווי של כ-135 מיליון שקל (אחרי הכסף) וכללה גם רכיב של אופציות סחירות. את ההנפקה הובילה לידר הנפקות.
המערכת הטכנולוגית שפותחה על-ידי פוםוום מאפשרת לה להציע לפארקים, למארגני אירועי ספורט או הופעות, פתרון מלא הכולל את מגוון השירותים הקשורים בצילום המבקרים, והכל בצורה אוטומטית ודיגיטלית.
במהלך משבר הקורונה ניצלה החברה הזדמנות עסקית ורכשה נכסים שונים של חברת Picsolve שפעלה בתחום ונקלעה לקשיים. רכישה זו שעיקרה הסכמי התקשרות עם מפעילות פארקים, בשילוב עם הטכנולוגיה המתקדמת שפיתחה פוםוום, ממצבת את החברה בעמדה טובה לנצל את הפוטנציאל הגדול הקיים בשוק שירותי הצילום בפארקי שעשועים.
הטכנולוגיה שפותחה מספקת פתרון הכולל צילום של המבקרים בפארק, יצירת קטלוג תמונות באופן אוטומטי באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים והתאמתה למצולם יחיד, חיוב מקוון ומשלוח אוטומטי של התמונות למשתמש.
להערכת החברה, נכון להיום מרבית הצילומים המבוצעים בפארקי החוויה השונים מתבצעים בטכנולוגיה ישנה ונמכרים בפורמט של תמונת סטילס או של הטבעה על גבי מוצרים, ובהתאם רק 5%-7% מהמבקרים באתרים רוכשים את התיעוד.
להערכת החברה, בעקבות השימוש במערכת אותה פיתחה, המגבירה את מגוון האפשרויות לרכישת צילומים גם באופן דיגיטלי ישירות לטלפון הנייד, ניתן להגדיל את מספר הרוכשים באופן ניכר, תוך שיפור חיסכון משמעותי בהוצאות.
מספר המבקרים ב-25 פארקי השעשועים הגדולים בעולם הוערך בשנת 2019 בכ-253 מיליון. מספר המבקרים ב-20 פארקי המים הגדולים הוערך בשנת 2019 בכ-31 מיליון. מדובר בשוק יעד גדול ובכוונת החברה להתמקד בביסוס פעילותה בשווקי פארקי השעשועים, פארקי המים ותעשיית האירועים והספורט.