חברת חדשה בבורסה: פוםוום השלימה גיוס לפי שווי של 135 מיליון שקל
החברה מספקת טכנולוגיה לצילומים דיגטיליים בפארקי שעשועים מכרה 28% מהון המניות שלה וגייסה 38 מיליון שקל; לפוםוום שמצפה לעתיד ורוד יותר בתחום הפארקים, יש כבר הסכמי שיתוף פעולה עם לגו-לנד, מאדם טוסו, לונדון-איי ואולפני הארי פוטר
גל ההנפקות הטכנולוגיות בבורסה של תל אביב נמצא בעיצומו. חברת פוםוום (Pomvom), שפיתחה טכנולוגיה בתחום הצילום הדיגיטלי לפארקי שעשועים השלימה את ההנפקה הראשונית שלה לציבור. החברה גייסה 38 מיליון שקל תמורת 28% מהון המניות שלה, כך
שהשווי שלה עומד על 135 מיליון שקל (אחרי הכסף). בשווי נכללים רכיבי האופציות הסחירות שהונפקו. את ההנפקה הובילה לידר הנפקות. המניה תתחיל להיסחר בימים הקרובים.
- איירטאצ' סולאר צלחה את השלב הציבורי בהנפקה - עם ביקושים של פי 15
- קומפאס של אורי אלון נהנית מעליית מחירי הנדל"ן ויוצאת להנפקה
- סנטינל וואן חותרת להנפקת הסייבר הישראלית הכי גדולה
פארקי השעשועים מושפעים עדיין ממגיפת הקורונה, אך בחברה מסתכלים על עתיד הרחוק יותר. במהלך המשבר אף רכשה פוםוום חברה בשם פיקסולב (Picsolve) שפועלת באותו תחום ונקלעה לקשיים. הרכישה הביאה איתה נדוניה חשובה לחברה בצורה של הסכמי התקשרות עם מפעילות פארקים. כך שכיום יש לפוםוום הסכמי שיתופי פעולה עם פארקי לגו-לנד, מאדם טוסו, לונדון-איי, אפטלינג, אולפני הארי פוטר ואטרקציות נוספות.
מנכ"ל החברה יהודה מינקוביץ מציין כי "פוםוום, שהחלה את פעילותה ב-2015 פיתחה טכנולוגיה ומוצר, המאפשרים לה לבצע מהפכה של ממש בתחום שירותי הצילום בעולם פארקי השעשועים. לחברה שיתופי פעולה מסחריים עם פארקים מהגדולים באירופה. אנו מעריכים כי ההסכמים הנוכחיים שלנו עם החברות המפעילות את הפארקים, לצד הסכמים נוספים עליהם אנו שוקדים בימים אלה, יתמכו בצמיחתה המואצת של החברה בשנים הבאות, לצד הקורונה וביתר שאת לאחריה".
המערכת הטכנולוגית שפותחה על-ידי פוםוום מאפשרת לה להציע לפארקים חווייתיים, למארגני אירועי ספורט או הופעות, פתרון מלא הכולל את מגוון השירותים הקשורים בצילום המבקרים, והכל בצורה אוטומטית ודיגיטלית.
לחברה שני מודלים של התקשרות עם לקוחותיה, בהתאם למודל הראשון שהוא המרכזי היום, החברה מבצעת את מלוא השירות, כולל מכירת הצילומים למבקרים, כאשר מפעילת הפארק זכאית לחלק יחסי מהתמורה. בהתאם למודל השני, החברה מספקת למפעילת הפארק רישיון לשימוש בטכנולוגיה שפיתחה החברה, באופן המאפשר לאתר לספק בעצמו את מכלול השירותים.
הטכנולוגיה שפותחה מספקת פתרון הכולל צילום של המבקרים בפארק, יצירת קטלוג תמונות באופן אוטומטי באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים והתאמתה למצולם יחיד, חיוב מקוון ומשלוח אוטומטי של התמונות למשתמש. להערכת החברה, נכון להיום מרבית הצילומים המבוצעים בפארקי החוויה השונים מתבצעים בטכנולוגיה ישנה ונמכרים בפורמט של תמונת סטילס או של הטבעה על גבי מוצרים, ובהתאם רק 5%-7% מהמבקרים באתרים רוכשים את התיעוד. להערכת החברה, בעקבות השימוש במערכת אותה פיתחה, המגבירה את מגוון האפשרויות לרכישת צילומים גם באופן דיגיטלי ישירות לטלפון הנייד, ניתן להגדיל את מספר הרוכשים באופן ניכר, תוך שיפור חיסכון משמעותי בהוצאות.
מספר המבקרים ב-25 פארקי השעשועים הגדולים בעולם הוערך בשנת 2019 שקדמה לקורונה בכ-253 מיליון איש. מספר המבקרים ב-20 פארקי המים הגדולים הוערך בשנת 2019 בכ-31 מיליון. מדובר בשוק יעד גדול ובכוונת החברה להתמקד בביסוס פעילותה בשווקי פארקי השעשועים, פארקי המים ותעשיית האירועים והספורט.