בלעדי לכלכליסט
הסטארט־אפ WalkMe בדרך לנאסד"ק לפי שווי של 4 מיליארד דולר
החברה הישראלית שפיתחה פלטפורמה שמסייעת לעובדים לאמץ טכנולוגיות דיגיטליות, מתכננת הנפקה ברבעון השלישי של השנה, שבה תגייס חצי מיליארד דולר. מסתמן כי בנקי ההשקעות גולדמן זאקס ומורגן סטנלי יובילו את המהלך
חברת הסטארט־אפ הישראלית ווקמי (WalkMe) החלה בהכנות להנפקה בנאסד"ק. לכלכליסט נודע כי החברה, שפיתחה פלטפורמה לאימוץ טכנולוגיות דיגיטליות, שכרה את בנקי ההשקעות גולדמן זאקס ומורגן סטנלי להוביל את הנפקת המניות שלה.
- ענקית ישראלית נוספת בדרך לנאסד"ק: פיוניר תנפיק בשווי של 3.3 מיליארד דולר
- חברת האוטוטק REE בדרך לנאסד"ק לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר
- התחנה הבאה נאסד"ק: אינטרקיור לקראת מיזוג עם SPAC קנדי לפי שווי של 300 מיליון דולר
ווקמי מכוונת לבצע את ההנפקה ברבעון השלישי של 2021, ככל ששוק המניות בארה"ב יהיה עדיין בשל לכך, ויישאר ברמות הגבוהות שאליהן הגיעו המניות, בעיקר במגזר הטכנולוגיה.
השווי שאליו מכוונת ווקמי הוא 4 מיליארד דולר לפני הכסף, והיעד הוא גיוס של 500 מיליון דולר. בניגוד לחברות שבחרו להתמזג עם ספאק (חברת ארנק), ווקמי בחרה לצעוד לוול סטריט בדרך המלך ולהכין תשקיף להנפקת מניות ראשונית.
הצ'ט־בוט שמחבר בין כל חלקי הארגון בשביל העובד
בעידן שבו חלק גדול מהתקשורת בין לקוחות לחברות נעשה באמצעים דיגיטליים, חברות זקוקות לאתרים גדולים וחכמים שיודעים לענות על מגוון גדול של צרכים. בהתאם, האתרים האלה יכולים להפוך מסובכים, בעיקר בקרב אנשים שמתקשים להתמצא באתרי אינטרנט. לנישה הזאת נכנסת חברת WalkMe (ווקמי) מתל אביב.
WalkMe הוקמה ב־2011 על ידי רפאל סווירי (שמכהן כנשיא), דן עדיקא (המנכ"ל) ואייל כהן (שעזב), ומפתחת פלטפורמה שמתלבשת על אתר או אפליקציה, ומספקת סט של אלמנטים ויזואליים כדי להדריך את המשתמש, בדומה ל־GPS שמספק הכוונה עד להגעה ליעד המבוקש.
החברה מציעה ללקוחותיה מוצר שהוא שכבה נוספת המופיעה באתר ומדריכה את המשתמשים בביצוע פעולות. מה שמיוחד בכלי של ווקמי הוא שהוא מתלבש על גבי אתרים קיימים בקלות, ללא צורך בכתיבת קוד נוסף. למעשה, מי שמתפעלים את המערכות של ווקמי אינם אנשי תוכנה אלא צוותי מכירות ושירות.
בעוד הדור הראשון של המוצר היה מורה דרך באתר, הדור הנוכחי ניחן ביכולות בינה מלאכותית, והוא משמש מלווה צמוד. המוצר העדכני של ווקמי מסוגל, למשל, לזהות מתי משתמשים זקוקים להכוונה ואפילו יכול להשלים עבורם פעולות מסוימות באופן אוטומטי.
ב־2018 גייסה ווקמי 40 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. בחברה השקיעו הקרנות מנגרוב קפיטל, EDBI, אינסייט, ג'מיני, גיזה, פלינט, PartnersInsight, גרינספרינג וסקייל. המשקיע הראשון בחברה היה קרן מנגרוב, שהמנכ"ל שלה ניבא במהלך 2019 כי החברה תנפיק בנאסד"ק ב־2020, מה שלא קרה.
בדצמבר 2019 ביצעה ווקמי את הגיוס האחרון שלה, בגובה 90 מיליון דולר. הובילו את הגיוס קרן הצמיחה האירופית ויטרוביאן פרטנרס (Vitruvian Partners) וקרן אינסייט, שנכנסה לפני יותר משנה בסערה לשורה של השקעות גדולות בחברות טכנולוגיה ישראליות. השווי של ווקמי באותו הגיוס עמד על 1.9 מיליארד דולר.
אותה השקעה הכניסה את ווקמי לשורה הראשונה של חברות הטכנולוגיה הפרטיות בארץ, לצד מאנדיי, שנערכת אף היא להנפקה לפי שווי דומה; ג'ייפרוג שהונפקה; ומעט אחרי איירון סורס, שנערכת להנפקה הישראלית הגדולה מעולם - לפי שווי של 8 מיליארד דולר - שמתוכננת במאי.
כבר ב־2019 הגיעה ווקמי לקצב הכנסות של 100 מיליון דולר בשנה. לפי הערכות, הכנסות אלה גדלו בשנה שעברה אף ל־140-130 מיליון דולר. חברות בסדר גודל כזה של הכנסות נחשבות לבשלות להנפקה בוול סטריט, בשוק הרותח של היום. החברה עוברת לתזרים מזומנים חיובי, שלמעשה מאפשר את ההנפקה שלה.
הגיוס של 2019 נעשה עבור התרחבות בשוק חדש, אמריקה הלטינית, והמשך פיתוח המוצר שלה, "פלטפורמה להסתגלות דיגיטלית" (Digital Adoption Platform).
בלקוחות: אמזון, eBay, מיקרוסופט ו־HP
המודל העסקי של ווקמי מתבסס על שני סוגי מנוי. סוג אחד הוא לפי מספר המערכות המחוברות לתוסף שלה, כולל זו שהארגון עצמו מפתח עבור לקוחותיו, והשני לפי מספר המשתמשים בארגון. לחברה יש כיום 2,000 לקוחות - ובהן חברות בינלאומיות גדולות כמו אמזון, מיקרוסופט, HP, דלתא, אקספדיה, קומקאסט, אדובי, eBay, מסטרקארד אמריקן אקספרס וויזה.
הפלטפורמה של ווקמי מבוססת על השירותים של חברת הענן של אמזון. החברה הוקמה ב־2011 על ידי המנכ"ל דן עדיקא, נשיא החברה רפי סווירי, יובל שלום אוזנה ואייל כהן, שפרש ממנה בינתיים. ווקמי מעסיקה כיום 850 עובדים, מחציתם בישראל במשרדים בתל אביב וביישוב צוחר בדרום, והיתר בארה"ב, ביפן, באוסטרליה ובאירופה. לחברה משרדים בניו יורק, פריז, סן פרנסיסקו, לונדון, ברלין, טוקיו, סידני וסינגפור.