חברת נמלי ישראל מציגה נסיגה של 24% ברווח הנקי
הירידה ברבעון השלישי מיוחסת בעיקר לשינויים בסעיפי המימון של החברה - רשמה רווח נקי של 78 מיליון שקל; ההכנסות נסוגו ב-2% ל-211 מיליון שקל; נמלי ישראל היא חברה ממשלתית האחראית על פיתוח נמלי הים - מפקחת כיום על בניית הנמלים הפרטיים בחיפה ובאשדוד שצפויים להיפתח בשנה הבאה; החברה נסחרת בבורסה בת"א בשלוש סדרות אג"ח ממשלתיות
- דירקטוריון חברת נמלי ישראל אישר את מינוי יצחק בלומנטל למנכ"ל
- הלפרין הזהירה, וחברת נמלי ישראל הקפיאה את מכרז רציפי העבודה בנמל אשדוד
- חברת נמלי ישראל מוציאה למכרז את הפעלת ממגורת הגרעינים בנמל חיפה
נמלי ישראל היא חברה ממשלתית שאחראית על פיתוח נמלי הים, והיא מפקחת בימים אלו על בניית הנמלים הפרטיים בחיפה ובאשדוד שצפויים להיפתח בשנה הבאה.
עיון בנתוני החברה מגלה שסך ההכנסות לרבעון המדווח הסתכם ב-211 מיליון שקל, ירידה של 2% לעומת ההכנסות ברבעון השלישי של 2019 (כ-216 מיליון שקל). בחברה טוענים להפסד של 15 מיליון שקל שמקורו בירידה בייבוא מכוניות, בנוסף להפסד של 10 מיליון שקל, שמקורו בירידה מדמי שימוש בנמלי הים השונים.
החברה רשמה עלייה קלה בהוצאות האחזקה (1.4 מיליון שקל) ועלייה מקבילה בהוצאות ההנהלה והכלליות (כ-4 מיליון שקל, שמקורם מתשלומי ניהול לקופת הפנסיה של העובדים), מה שהוביל אותה לרשום רווח תפעולי של כ-93 מיליון שקל, ירידה של 9% לעומת רווח תפעולי של 103 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ירידה חדה בהכנסות המימון של החברה: מ-43 מיליון שקל בשנה שעברה ל-11 מיליון שקל בלבד ברבעון המדווח. בשנה שעברה החזיקה חברת נמלי ישראל כספים בחשבונות ייעודיים שהתנהלו על שמה בנאמנות לטובת עובדים וגמלאים שחל עליהם הסדר פנסיה תקציבית. במהלך 2020 הם הופקדו בקופה מרכזית, ולפיכך הכנסות מימון שנזקפו לטובת החברה ב-2019 הצטמצמו השנה.
השורה התחתונה כאמור היא רווח נקי רבעוני של 78 מיליון שקל. במדידה תלת רבעונית החברה השיגה רווח נקי של 261 מיליון שקל, ירידה של 32% לעומת רווח נקי של 383 מיליון שקל בין ינואר לסוף ספטמבר 2019.
במסגרת הדו"ח החברה נותנת ביטוי למינוי הצפוי של יצחק בלומנטל למנכ"ל החברה. בלומנטל נבחר על ידי ועדת האיתור והוא ממתין לאישור שרי התחבורה והאוצר כדי להכנס לתפקיד, כאשר המנכ"ל הנוכחי שלמה ברימן צפוי לפרוש מהחברה עד מאי 2021.