$
שווקי חו"ל

פולקסווגן: 'לא נעבור לשבוע עבודה של 4 ימים'

ראש מערך יחסי העבודה של החברה דחה את ההצעה שהגיש בעניין האיגוד המקצועי הגדול בגרמניה - שטען שקיצור השבוע יציל משרות בענף מול משבר הקורונה: "בשלב זה אנו לא מדברים על פחות עבודה. עם מודל הגולף הגענו בחודשים יוני-יולי לרמות הייצור של השנה שעברה ואף הוספנו משמרות"

שירות כלכליסט 11:5306.09.20

פולקסווגן מודיעים – איננו רואים צורך לעבור ל-4 ימי עבודה, לא בשל משבר הקורונה ולא בשל המעבר הצפוי למכונית חשמליות (שמצריך עקרונית פחות עובדים). את הדברים מסר ראש מערך יחסי העבודה בחברה ברנד אוסטרלו (Bernd Osterloh) בראיון ל-Welt am Sonntag. 

 

ההודעה של פולקסווגן מגיבה בתגובה לקריאה של האיגוד המקצועי הגדול ביותר בגרמניה, IG Metall, לעבור ל-4 ימי עבודה ביצרניות הרכב במטרה להציל משרות בענף. באיגוד המקצועי פרסמו ב-15 באוגוסט את עמדתם הרשמית בעניין

 

מפעל של פולקסווגן בגרמניה מפעל של פולקסווגן בגרמניה צילום: בלומברג

 

 

לדברי אוסטרלו, תוכנית ההתייעלות המתוכננת בפולגסווגן, הכוללת פרישה מוקדמת של 7,000 עובדים, רובם מהמערך המנהלי במטה של החברה בוולספבורג (Wolfsburg), מספיקה על מנת להתגבר על משבר הקורונה ולעמוד מול ההתאמות בתעשייה למעבר למכוניות חשמליות. 

 

"בשלב זה אנו לא מדברים על פחות עבודה. עם מודל הגולף הגענו בחודשים יוני-יולי לרמות הייצור של השנה שעברה ואף הוספנו משמרות. שבוע עבודה של 4 ימים הוא לא על הפרק מבחינתנו", אמר אוסטרלו.

 

האיגוד של IG Metall מייצג 2.3 מיליון עובדים בתעשיות המתכת והאלקטרוניקה והדרישות שלו נחשבות לסוג של נקודת פתיחה לכל מו"מ על תנאי השכר בתעשיות אלה אך גם בסקטורים נוספים.

 

פולקסווגן הכריזה כבר בשנת 2016 על תוכנית ההתייעלות והפרישה מרצון האמורה אך בהמשך החליטה לדחות את המהלך לשנת 2025. בחודש יולי אמר אוסטרלו כי על אף הירידה החדה במכירות בחודשי השיא של המשבר, אין צורך להרחיב את תוכנית ההתייעלות המתוכננת.

x