פולקסווגן: הפסד תפעולי של 80 מיליון יורו במחצית הראשונה של השנה
זאת ביחס לרווח תפעולי של 10 מיליון יורו במחצית הראשונה של 2019. הקבוצה גם רושמת ירידה של 27% במסירות של מכוניות מתוצרתה. גם יצרנית המכוניות הצרפתית רנו רושמת הפסד תפעולי של 7.27 מיליארד יורו - ההפסד הכבד בתולדותיה
רנו ופולקסווגן מפרסמות היום את דוחות החציון הראשון של 2020, הממחישים את היקף הפגיעה במה שנחשב עד לפני כשנתיים לאחד הענפים החזקים באירופה. לפי דוחות קבוצת פולקסווגן (שכוללת את סיאט וסקודה), נרשם הפסד תפעולי של 80 מיליון יורו בחציון הראשון של 2020 – זאת ביחס לרווח תפעולי של עשרה מיליון יורו במחצית הראשונה של שנת 2019. לפי נתוני פולקסווגן, הקבוצה מסרה במחצית הראשונה של השנה 3.9 מיליון מכוניות – ירידה חדה של 27.4% ביחס למסירות הקבוצה אשתקד.
מניתוח ביצועי הקבוצה לפי מותגים עולה כי חטיבת רכבי הנוסעים של פולקסווגן מסרה במחצית הראשונה של השנה 1.1 מיליון מכוניות – ירידה חדה של 39.8% ביחס למסירות אשתקד. עיקר המכירות השנה היו של רכבי כביש שטח (שהיו גם היחידים שמכירותיהם עלו). אאודי הצליחה למסור 416 אלף מכוניות – ירידה של 34% ביחס לאשתקד – כאשר בין דגמי אאודי נמצאו גם כאלה שמכירותיהם דווקא עלו: ETRON החשמלית ואאודי 3A. סקודה הצליחה למסור 372 אלף מכוניות – ירידה של 33% ביחס לאשתקד. במפתיע, המותג שספג את הפגיעה הקטנה ביותר היה בנטלי: חטיבת היוקרה של קונצרן פולקסווגן הצליחה למסור השנה 4,569 רכבים - ירידה מזערית ביחס ל-4,670 רכבים אשתקד.
כפי שפורסם בכלכליסט, החודשים האחרונים אופיינו בביקוש מוגבר לרכבי יוקרה מה שמסביר לא רק את הפגיעה המזערית בבנטלי, אלא גם את הירידה המתונה יחסית במסירות פורשה (המהווה חלק מקונצרן פולקסווגן), שמסרה 116 אלף רכבים – ירידה מתונה של 14.8% ביחס לאשתקד.
לצד פולקסווגן הגרגמנית, רנו הצרפתית מפרסמת גם היא את דוחות החציון, לפיהם החברה רושמת הפסד תפעולי בגובה 7.29 מיליארד יורו, ההפסד הכבד בתולדות היצרנית - זאת ביחס לרווח תפעולי בגובה 1.6 מיליארד יורו אשתקד. לפי רנו הקבוצה מכרה במחצית הראשונה של השנה 1.26 מיליון מכוניות – ירידה חדה של 34.9% ביחס לאשתקד. יצוין כי רנו ביצעה לאחרונה רה אורגניזציה ארגונית מקיפה שכללה גם את החלפת המנכ"ל. לוקה דה מאו, מנכ"ל רנו המכהן, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל סיאט ציין עם פרסום הדוחות כי, "המצב אומנם חסר תקדים אך אינו סופי. המצב יתוקן באמצעות הקפדה על התאמת התקורות והעלויות".
יש להדגיש כי בניגוד לפולקסווגן, רנו, ניסאן ולמעשה רוב יצרניות הרכב הפעילות באירופה – PSA, החברה האם של פיג'ו וסיטרואן הצליחה לרשום השבוע רווח תפעולי של 731 מיליון יורו (3,338 מיליון יורו אשתקד)- זאת הודות לתוכנית רה אורגניזציה שיושמה בארגון כבר לפני כשש שנים, תכנית שכללה את הטמעת אופל בPSA וצמצום עלויות מחקר ופיתוח.