הסכם השלום עם האמירויות יספק רוח גבית להנפקה של צים
חברת הספנות מקווה לשיתופי פעולה עם חברות ספנות גדולות, בהן חברת הטרמינלים של איחוד האמירויות. בצים מקווים לשווי של מעל מיליארד דולר
אם וכאשר יחל הרוד שואו להנפקת חברת הספנות צים בבורסת ניו יורק או לונדון, צפוי הסכם השלום של ישראל עם איחוד האמירויות לתפוס חלק לא מבוטל בו. זאת, בשל העובדה שנמל דובאי מהווה מרכז לוגיסטי ענק בקנה מידה בינלאומי.
- צים ניצלה את הקורונה לחיתוך הוצאות, והרווח הנקי קפץ פי 5
- הרווחיות קפצה וצים רוצה לנצל את הגל להנפקה בתחילת 2021
- דוראד ועידן עופר קיבלו אישור לבניית תחנות כוח נוספות
צים פעילה בנמל זה בשנים האחרונות, אבל באופן חשאי. השלום עם האמירויות צפוי להעלות את הפעילות הזו על פסים גלויים ולהאיץ אותה. בחברה מקווים שהדבר יביא לשיתופי פעולה עם חברות ספנות גדולות ושחברות בינלאומיות יחתמו על הסכמים עם צים.
עד עתה, העובדה שצים הנה חברה ישראלית הפריעה לא אחת לעסקיה, משום שהיו חברות בינלאומיות שחששו לפעול עימה בצורה בולטת.
חברת הטרמינלים של איחוד האמירויות — DP WORLD נחשבת לאחת הגדולות בעולם. החברה מפעילה 82 טרמינלים ב־40 מדינות ובעלת יכולת שינוע של 70־80 מיליון מכולות בשנה.
לצים קשר טוב עם החברה והיא עשויה לסייע לה בפריסת קווים חדשים דרך המפרץ הפרסי לאפריקה ומערב הודו. החברה מדובאי מתעניינת גם בטכנולוגיות שצים מפתחת, אשר מאפשרות מעקב אחר תכולת מכולות.
צים ביצעה בשנים האחרונות, תחת אלי גליקמן המנכ"ל, מהלכים משמעותיים לפיתוח טכנולוגי של ניהול מערכות שיווק, סייבר ועוד, שעשויים לבוא לביטוי גם בתוצאות החברה. השווי של מיליארד דולר עבור חברה שכבר עמדה בפני פשיטת רגל והגיעה לשני הסדרי חוב, הפתיע את שוק ההון ומניית קנון טיפסה ב־8% בפתיחת המסחר בוול סטריט.
קנון שבשליטת עידן עופר, מחזיקה ב־32% ממניות צים. עם זאת, סביב החברה טוענים שהשווי שאליו היא שואפת הוא מעל מיליארד דולר. עתה נותר לראות אם אחרי שהחלה פעמיים מהלך דומה בעבר, תסיים החברה את המהלך ותנפיק. אפשרות אחרת היא מיזוג עם חברה בינלאומית גדולה.