$
בורסת ת"א

רצים לסופרמרקטים: זינוק של 67% ברווחי שופרסל ברבעון השני

הרשת סיימה את "רבעון הקורונה" עם רווח של 80 מיליון שקל, ההכנסות טיפסו ב-8% ל-3.7 מיליארד שקל; פעילות האונליין ממשיכה לצמוח - 19.9% מהמכירות בקמעונאות המזון נעשו בפלטפורמת הרשת, מול 13.7% ברבעון המקביל; הפסדי רשת Be צומצו ב-50% ל-6 מיליון שקל

אורנה יפת 09:5219.08.20

משבר הקורונה ממשיך להשפיע באופן חיובי על רשת המזון שופרסל, והיא מסיימת את הרבעון עם צמיחה בהכנסות ועלייה חזקה בשורת הרווח הכנסות הקבוצה טיפסו ב-8% ברבעון השני הסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל, כאשר עיקר העלייה מיוחסת להתחזקות פעילות האונליין של הקבוצה. 

 

מכירות רשת המזון הסתכמו ב-3.48 מיליון שקל בהשוואה ל-3.24 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד – עלייה של 7.5% שנבעה מהריצה לסניפים בעקבות הקורונה, שקוזזה חלקית מהשפעת עונתיות. המכירות בסניפים זהים ברשת המזון עלו ב-6.1% ברבעון ובכ-11.6% במחצית ראשונה והמכירות למ"ר בכלל חנויות הרשת צמחו ב-4.8% ל-6,721 שקל.

 

מה דעתך על מניית שופרסל:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

פלטפורמת האונליין של שופרסל המשיכה להתחזק - 19.9% מכלל מכירות קמעונאות המזון של שופרסל נעשו באונליין, לעומת כ-13.7% ברבעון המקביל אשתקד. בחציון נתח מכירות שופרסל אונליין עמד על 18.7% לעומת 14.8% בחציון המקביל אשתקד.

 

העליה במכירות הקבוצה תרמה לעליה של 48 מיליון שקל ברווח הגולמי ברבעון והוא הסתכם ב- 968 מיליון שקל, אך התחזקות המכירות באונליין שחקה את שיעור הרווח הגולמי ל- 26.2% מהמכירות לעומת 26.8% ברבעון מקביל.

 

הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם ברבעון השני ב-165 מיליון שקל (4.5% מהמכירות) בהשוואה ל-138 מיליון שקל (4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. בשורה תחתונה סיימה הקבוצה את הרבעון עם זינוק של 67% ברווח הנקי ל-80 מיליון שקל - בעיקר בזכות צמיחה בהכנסות מגזר הקמעונאות וירידה בהוצאות המימון. 

 

בחודש יולי 2020 לבדו נרשמה עליה של  110 עד 130 מיליון שקל בהכנסות מגזר הקמעונאות לעומת יולי 2019. לאור העליה בביקוש למזון בתקופת הקורונה מגייסת החברה  עובדים זמניים ונכון לסוף החציון העסיקה כ-17 אלף עובדים -  מה שהוביל לעלייה של 46 מיליון שקל בהוצאות שכר וכוח אדם ברבעון השני (עלייהשל 74 מיליוו שקל במחצית הראשונה השנה).  במהלך הרבעון השני, 1,700 עובדים של החברה נאלצו לשהות בבידוד עקב הנחיות משרד הבריאות, לפרקי זמן שונים, דבר אשר הגדיל את הוצאות החברה ברבעון השני באופן שאינו מהותי.  

 

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן צילום: אביגיל עוזי

 

 

רשת הפארם

רשת BE נהנתה גם היא מעלייה במכירות ב"רבעון הקורונה" הכנסות רשת הפארם הסתכמו ב-192 מיליון שקל לעומת 176 מיליון שקל בתקופה מקבילה - צמיחה של 9% שנבעה בעיקר מפתיחת סניפים חדשים ומעלייה בהכנסות מחנויות זהות, כולל בפעילות האונליין. מכירות החנויות הזהות של רשת הפארם צמחו ב-12.9%.

 

בשורה התחתונה צומצם ההפסד של הרשת ב-50% בסיכום הרבעון השני ועמד על 6 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019. לצמצום ההפסד סייעה, לצד העלייה האמורה בהכנסות, קיצוץ בהוצאות הרשת, בזכות הסינרגיה התפעולית שביצעה עם הקבוצה.  בסיכום המחצית צומם ההפסד של רשת הפארם מ-28 מיליון שקל אשתקד ל-14 מיליון שקל בחציון הנוכחי. בחברה מצפים שרשת הפארם לאיזון תפעולי ברבעון הרביעי.

 

x