ויליפוד: המכירות ברבעון הראשון עלו, אבל הרווח התרסק בשל הפסד בתיק ני"ע
המכירות עלו ב-32% בשל הביקוש למזון שהגיע לשיא בחודש מרץ, לקראת חג הפסח וסגר הקורונה, והן הסתכמו בכ-129 מיליון שקל; הרווח הנקי צנח ב-90% ל-1.5 מיליון שקל, לעומת 15.4 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד
משבר הקורונה סייע ליבואנית המזון ויליפוד שבשליטת האחים ויליגר לחתום את הרבעון הראשון השנה עם עלייה משמעותית של 32% במכירות, אך זינוק בהוצאות מימון כתוצאה מהפסד בתיק ניירות ערך של החברה, הוביל לצניחה של 90% ברווח הנקי שהסתכם ב-1.5 מיליון שקל, לעומת 15.4 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.
- הפסדי הון של 30 מיליון שקל לויליפוד בעקבות משבר הקורונה
- האחים ויליגר מגדילים האחזקות בויליפוד - רכשו בעקיפין מניות מרמי לוי
- עלייה של 16% בהכנסות ויליפוד, הרווח נותר ללא שינוי
בנוסף לפעילותה בתחום המזון מחזיקה החברה בתיק ני"ע הנסחר בבורסת ת"א ובבורסות אחרות בעולם, אשר הסתכם נכון לסוף הרבעון הראשון ב- 121 מיליון שקל. אי הוודאות הנובעת מהמשבר הביאה לתנודתיות גבוהה בשווקים הפיננסים ולירידות חדות בשוקי ההון בישראל ובעולם, אשר השפיעו לרעה על שווי תיק ההשקעות.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
במהלך הרבעון הראשון הסתכמו ההפסדים בתיק ההשקעות ב-18.1 מיליון שקל. בחברה מציינים כי לאחר תאריך המאזן רשמו השווקים התאוששות וכתוצאה מכך צמצמה החברה את ההפסד בתיק ההשקעות, כך שסך ההפסד המצטבר מתחילת השנה ועד היום הסתכם ב-8.9 מיליון שקל.
העלייה בביקוש למזון שהגיעה לשיא בחודש מרץ, לקראת חג הפסח והסגר שנכפה על הציבור, הובילה לעלייה של 32% במכירות ויליפוד שהסתכמו בכ-129.1 מיליון שקל. מנגד נרשמה ירידה במכירות לבתי קפה, לשוק המוסדי, קייטריג, מסעדות ואולמות אירועים, אשר פעילותם צומצמה בעקבות המשבר.
בהתאם לעלייה במכירות, עלה הרווח הגולמי ברבעון ב-37.5% ושיעורו מהמכירות עלה לכ-32.2% לעומת כ-30.9% בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי בשיעור גבוה מזה של המכירות, נבעה משינוי בתמהיל המוצרים שנמכרו השנה, שמשקפים רווחיות גולמית גבוהה יותר מבעבר ומשינויים בשערי החליפין של היורו והדולר.
העלייה במכירות גררה זינוק 32% בהוצאות המכירה והשיווק שהסתכמו ב-16.6 מיליון שקל, בשל עלעיה בהוצאות הובלה ואחזקת סחורה בהיקפים גדולים ומעליה בהוצאות פרסום ושכר עבודה.
בקשות לדחיית תשלומים ולפריסת חובות
לצד הפריחה בשוק הקמעונאי, התמודדה וילי פוד במהלך הרבעון הראשון עם פניות רבות מלקוחותיה, בעיקר בשוק המוסדי, לדחיית תשלומים ולפריסת חובות, כתוצאה מאי יכולתם לעמוד בתשלומים עקב צמצום או הפסקת פעילותם העסקית.
החברה הגיעה להסכמות עם לקוחותיה ומרבית חובותיהם מבוטחים בביטוח אשראי או באמצעות שטרי חוב, ערבות בנקאית או ערבויות אישיות, כך שההשפעה של דחיית התשלומים ופריסת החובות על תוצאותיה הכספיות אינה מהותית.
יחד עם זאת, במסגרת תחום היבוא החברה חשופה לשינויים במחירי הסחורות המיובאות. רוב רכישותיה מתבצעות במטבע חוץ ורוב מכירותיה הן בשקלים, ולכן פעילותה חשופה בנוסף להשפעות משבר הקורונה גם לשינויים בשערי החליפין במטבעות בהם היא מייבאת מוצרים.
לשינויים מהותיים בשערי החליפין, בעיקר יורו ודולר, אם וככל שיהיו, עלולים להיות השפעות מהותיות על החברה וכדי להקטין את החשיפה הנובעת מהעליות במחירי הסחורות המיובאות, פותחת החברה אשראי דוקומנטרי (התחייבות בנקאית לשלם לספק במועד שנקבע, כנגד מסמכי משלוח המאשרים כי הסחורה נשלחה והעסקה הושלמה - נ״ק), לטובת הזמנות מספקיה בחו"ל ונוקטת מעת לעת בפעילות להגנה מפני שינויים בשערי החליפין על ידי החזקת חלק מנזילותה במטבע חוץ ועל ידי ביצוע עסקאות אקדמה במטבע חוץ.
בתוך כך, החליט דירקטוריון החברה הבת ג. ויליפוד אינטרנשיונל - חברה ציבורית אשר מניותיה נסחרות בבורסת נאסד"ק - לפעול לרישום מניותיה למסחר גם בבורסת תל אביב.