התפוררות הגרעין המייסד של עדיקה: סמנכ"לית האופנה וסמנכ"ל הקריאייטיב התפטרו
יומיים לאחר התפטרות המנכ"ל דודי שוורצברג הודיעו תום רום וליטל שוורצברג - אחותו של המנכ"ל הפורש - כי גם הם מסיימים את עבודתם בחברה. ההערכה כי כי חברים נוספים בקבוצה המייסדת צפויים להודיע על התפטרותם
לאחר התפטרות המנכ"ל: שני נושאי משרה נוספים בעדיקה התפטרו - תום רום סמנכ"ל קריאייטיב בעדיקה וליטל שוורצברג סמנכ"לית האופנה (האחראית בחמש שנים האחרונות על התחום בחברה), שהיא גם אחותו של מנכ"ל החברה המתפטר דודי שוורצברג. השניים הודיעו לחברה הבוקר על התפטרותם. דדי שוורצברג, מייסד עדיקה ששימש בתפקיד מנכ"ל ודירקטור החברה וצבי אלון, המשנה למנכ"ל החברה, הודיעו לפני יומיים על התפטרותם.
- דדי שוורצברג, מייסד ומנכ"ל עדיקה, התפטר מהחברה
- עדיקה: פעילות האונליין בישראל צמחה ב-50% מאז סגירת החנויות באמצע מרץ
- עדיקה מאשרת את חשיפת כלכליסט על סכסוך עם גולף
על פי ההערכות, תום רום וליטל שוורצברג אינם האחרונים שיתפטרו מהחברה. עוד בקבוצת המייסדים המקורבים להנהלה היוצאת, ליבנה ברבי סמנכ"ל הטכנולוגיות ואסף אשל מנהל האתרים של עדיקה בארץ ובחו"ל.
ברקע לההתפטרות של המנכ"ל והמשנה למנכ"ל, חילוקי דעות מול בעלות השליטה גולף וכלל תעשיות, בנוגע להתפתחות האסטרטגית של עדיקה בארה"ב. מייסדי החברה רואים בפעילות בחו"ל מנוע צמיחה עתידי של החברה ועדיקה אף החלה לקיים בחודשים האחרונים פגישות וניהלה משא ומתן עם משקיעים וגורמים קמעונאיים בחו"ל לצורך להרחבת פעילות החברה בארה"ב. בכלל תעשיות לא ראו עין בעין את הרחבת הפעילות באמצעות גיוס הון ממשקיעים שכן המשמעות מבחינתה של בעלת השליטה הינה דילול חלקה של קבוצת גולף בעדיקה. פני עשרה ימים מינתה כלל תעשיות את סמנכ"ל הכספים שלה, מנשה שגיב, לדירקטור בעדיקה.
דדי שוורצברג מנהל את עדיקה מאוגוסט 2011 ונחשב לרוח החיה בעדיקה ומי שמוביל את החברה. התלות של חברת עדיקה בדדי שוורצברג גבוהה ועזיבתו מעמידה בסימן שאלה את המשך קיומה של החברה במתכונת הנוכחית. בדו"חות הכספיים ציינה החברה כי "מר דוד שוורצברג, מנכ"ל החברה ודירקטור, הוא איש מפתח בקבוצה. אם יחדל נושא המשרה האמור מלעבוד בחברה עשויה להיות לכך השפעה על תוצאות החברה והתפתחות עסקיה".
בשנה האחרונה פרצה עדיקה לארה"ב והחלה בפעילות אונליין מחוץ למדינה שתפסה תאוצה והיתה במומנטום חיובי. עדיקה סיימה את שנת 2019 עם הכנסות של 136.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 95.5 מיליון שקל בשנת 2018, צמיחה שנובעת מהפעילות השוטפת ומהכנסות של 15.3 מיליון שקל בפעילות בחו"ל. בתקופת משבר הקורונה, החל מה-16 במרץ ועד היום – הגיעו הכנסות החברה מהפעילות בארה"ב, ל-3.5 מיליון שקל, ומאז ה-1 בינואר ועד היום הסתכמו מכירות המגזר הבינלאומי ב-14.5 מיליון שקל. ברבעון הרביעי של 2019, טרום משבר הקורונה, הציגה עדיקה הכנסות של 12 מיליון שקל מהפעילות בארה"ב, בזכות המכירות בבלאק פריידי.