עדיקה: פעילות האונליין בישראל צמחה ב-50% מאז סגירת החנויות באמצע מרץ
חברת האופנה שבבעלות קבוצת גולף סיכמה את 2019 עם 949 אלף עסקאות בהיקף של 136.8 מיליון שקל, לעומת 680 אלף עסקאות בסך של 95.5 מיליון שקל ב-2018; המנכ"ל דדי שוורצברג: "גם אני צפוי לעזור באריזות משלוחים, כי אנשים מפחדים לבוא לעבודה"
חברת האופנה עדיקה שבבעלות קבוצת גולף פירסמה הבוקר (א') את תוצאות הפעילות לשנת 2019 ולראשונה, בשל משבר הקורונה, סיפקה נתון אודות פעילות האונליין שלה בישראל.
מאז סגירת החנויות בישראל, ב-16 במרץ, ועד מועד סגירת הדוחות, צמחה פעילות האונליין של עדיקה בישראל ב-50% לעומת התקופה המקבילה שנה שעברה. מיום סגירת החנויות מתבססת פעילות החברה על פלטפורמות המסחר המקוון שהיא מפעילה. "נתוני פעילות החברה בתקופת הבחינה, מעידים על גידול משמעותי בהיקף פעילות המסחר הקמעונאי המקוון של החברה. כלומר, הפגיעה המשמעותית בהכנסות החברה הנובעת מעצם סגירת החנויות, מפוצה בפעילות המקוונת", כתבה החברה.
- עדיקה מאשרת את חשיפת כלכליסט על סכסוך עם גולף
- מייסד עדיקה מונע את פרסום דו"חות גולף
- ויזל: "בלי הלוואות מדינה 20% מהעסקים לא ישרדו"
הכנסות החברה מהפעילות בארה"ב, באותה תקופה - מ-16 במרץ עד היום – הגיעו ל-3.5 מיליון שקל, ומאז 1 בינואר ועד היום הסתכמו מכירות המגזר הבינלאומי ב-14.5 מיליון שקל. נתונים אלה מלמדים על המומנטום החיובי בו נמצאת עדיקה בפעילותה בארה"ב וגם על עוצמת המכירות המקוונות בישראל. ברבעון הרביעי של 2019, טרום משבר הקורונה, הציגה עדיקה הכנסות של 12 מיליון שקל מהפעילות בארה"ב, שנבעה בין היתר ממכירות הבלאק פריידי הנחשב לארוע משמעותי בענף האופנה, בעוד שמתחילת השנה מציגה החברה מכירות גבוהות יותר, ללא תרומה של הבלאק פריידי ועם קשיים לוגיסטיים ותפעוליים, כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה.
דדי שוורצברג מנכ"ל עדיקה | צילום: יח"צ |
מספר העסקאות שביצעה החברה ב-2019 הסתכם בכ-949 אלף, לעומת כ-680 אלף עסקאות ב-2018 - עלייה של כ-40%. מספר הלקוחות הפעילים באתר עדיקה עלה בשנה החולפת ב-12% ועמד על 145 אלף.
הכנסות עדיקה בשנת 2019 הסתכמו בכ-136.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 95.5 מיליון שקל בשנת 2018. העלייה נובעת מצמיחה בפעילות השוטפת ומהכנסות של 15.3 מיליון שקל בפעילות המגזר הבינלאומי.
הרווח הגולמי השנתי הסתכם ב-78.9 מיליון שקל, עלייה של 40% ביחס לתקופה מקבילה, ושיעורו מהמכירות עמד על 57.7% מהמכירות לעומת 59% בשנה שעברה. הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית נובעת מהפעילות הבינלאומית שמאופיינת ברווחיות נמוכה יחסית.
פתיחת חנויות חדשות, הרחבת מצבת כוח האדם וכן הוצאות של 14.8 מיליון שקל בשיווק ובתמיכת הפעילות בחו"ל, הגדילו את שורת הוצאות ההנהלה וכלליות ב-60% ב-2019 וזו הסתכמה ב-72.2 מיליון שקל.
הרווח התפעולי השנתי ירד ב-3 מיליון שקל ל-9.5 מיליון שקל, בעיקר בשל הפסד של 7.8 מיליון שקל בפעילות הבינלאומית, שהתקזז בשיפור בפעילות עדיקה ומגזר שירותים. פעילות עדיקה רשמה רווח תפעולי של 14.5 מיליון שקל ב-2019 לעומת 11.2 מיליון שקל ב-2018. במגזר השירותים (שירותי הפעלת אתרי הסחר של קבוצת גולף, שמספקת עדיקה) רשמה החברה ב-2019 רווח תפעולי של 2.7 מיליון שקל לעומת 1.3 מיליון ב-2018.
הרווח הנקי ירד ב-2019 ל-1.4 מיליון שקל לעומת 11.3 מיליון שקל ב-2018, בין היתר בשל רווח חד פעמי של 7 מיליון שקל שרשמה עדיקה ב-2018 בשל מכירת אתרי האונליין של קבוצת גולף. מאז משבר הקורונה נחתך שווי החברה בכ-50% ועומד כיום על 50 מיליון שקל.
"סיימנו את השנה עם מיליון עסקאות" מסר לכלכליסט מנכ"ל החברה דדי שוורצברג. "מאז הקורונה הגענו בפחות משלושה שבועות ל-3.5 מיליון שקל באונליין בארה"ב. הקורונה מוסיפה למכירות שלנו באונליין, שצמח מעל 50% בישראל, וזאת למרות שקשה למצוא עובדים. מנהלי החברה משתתפים באריזות וגם אני צפוי לעזור בהמשך השבוע באריזות משלוחים, כי אנשים מפחדים לבוא לעבודה ואין תחבורה ציבורית.
"יש מגבלות על אחוז תעסוקה וקשה להפעיל את העסק. לפעמים אנחנו מזמינים לעובדים מונית, מה שמוסיף להוצאות. סיימנו את השנה בצורה מצוינת, הצלחנו להשיג נתונים מרשימים בחו"ל ברבעון ראשון עם הכנסות של 14.5 מיליון שקל, דבר הממחיש את ההתבססות של עדיקה בחו"ל ואותי זה משמח".
לדבריו, "אחד הדברים המרגשים שקרו לי באופן אישי, עם כל הכאב של יציאת מאות עובדים לחל"ת, זה שקיבלתי עשרות מיילים ותגובות מהעובדים שהם עומדים מאחורינו ומוכנים לבוא לתרום מתי שנרצה. זה מרגש לדעת שיש עזרה הדדית מאד גדולה מצד העובדים".