בלעדי לכלכליסט
הפועלים יוביל קונסורציום מימון לקו הרכבת החדש
הבנק יהיה אחראי לגיבוש חבילת המימון המלאה לפרויקט, כ־5.5 מיליארד שקל, ויורשה למכור חלקים ממנו לגופים מוסדיים. השקת הקו מתוכננת עד סוף 2025
בנק הפועלים יעמוד בראש קונסורציום המלווים להקמת קו הרכבת החדש בירושלים, כך נודע ל"כלכליסט". הבנק יהיה אחראי לגיבוש חבילת המימון המלאה לפרויקט, כ־5.5 מיליארד שקל, ויורשה למכור חלקים ממנו לגופים מוסדיים. השקת הקו מתוכננת עד סוף 2025.
- עשור אחרי הצגת הפרויקט, פורסמו הליכי המכרז להקמת הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת
- הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים יוצא לדרך: פורסם מכרז בהיקף של 10 מיליארד שקל
- החלו נסיעות מבחן בקו הרכבת החשמלי מירושלים לתחנת סבידור ת"א
הפרויקט כולל בנייה של 27 ק"מ שיחברו בין שכונת גילה להר הצופים באמצעות 50 תחנות; הפעלת כ־100 קרונות; וכן הקמת מתחם תחזוקה ותפעול (דפו) מרכזי, לרבות חניון ומוסך לקרונות, מרכז בקרה ושליטה וחניוני חנה וסע. על פי הערכות, הסגירה הפיננסית המלאה תכלול גופים מוסדיים ותתבצע עד ספטמבר. בסביבת שפיר הנדסה, שתקים את הפרויקט יחד עם CAF הספרדית, מעריכים שמשבר הקורונה לא יפגע בהתקדמות הפרויקט, כחלק מהדחיפה של החשב הכללי במשרד האוצר לביצוע פרויקטי תשתיות מחוללי צמיחה במשק.
שפיר ו־CAF ינצלו את המימון שקיבלו גם להארכת הקו הנוכחי, האדום, מדרום לבית החולים הדסה עין כרם ולשכונות צפון העיר.
חבילת המימון מאפשרת לקבל מהמדינה מענק של עד 70% מעלות הקמת הפרויקט, בכפוף לעמידה באבני דרך. לפיכך, ככל ששפיר הנדסה תעמוד בלוחות הזמנים, היא תזכה למענק של 3.85 מיליארד שקל, ובכך קטן הסיכון עבור בנק הפועלים, עם גילום בפועל של מימון נטו עד כ־1.7 מיליארד שקל.
בנק הפועלים מימן גם את הקמת הקו הראשון שפועל בעיר, וגם העניק מימון לכביש 6, לתחנת הכוח הפרטית דוראד ולתחנת הכוח התרמו־סולארית באשלים.