החלו נסיעות מבחן בקו הרכבת החשמלי מירושלים לתחנת סבידור ת"א
נסיעות המבחן תוכננו להתבצע רק בחודש מאי, אולם הסגר שהוטל בעקבות הקורונה, איפשר את הקדמת הנסיעות. הנסיעה מתחנת סבידור בתל אביב לתחנת נבון בירושלים תיארך 40 דקות
רכבת ישראל החלה בנסיעות מבחן בקו הרכבת החשמלי מירושלים לתל אביב. הנסיעות מתמשכות עד תחנת הרכבת תל אביב מרכז (סבידור).
- רכבת ישראל עברה לרווח של 50.6 מיליון שקל ב-2019
- רכבת ישראל תשלם עוד חצי מיליארד שקל כדי להאיץ את פרויקט החשמול
- "רק שישחררו כסף, נעמיד רכבת שילקקו את האצבעות"
נסיעות המבחן תוכננו להתבצע רק בחודש מאי, אולם הסגר שהוטל על המדינה בעקבות משבר ההקורונה, והשבתת פעילות הנוסעים סייעו לרכבת ולחברת SEMI הספרדית (החברה המבצעת) להאיץ את עבודות החשמול.
לפני כשבוע וחצי הרכבת חתמה על הסכם חדש עם הקבלן הספרדי להאצת העבודות תמורת תוספת תשלום של כחצי מיליארד שקל, זאת על המחיר המקורי (2 מיליארד שקל) שהספרדים זכו בו בסוף 2016 כדי לחשמל את כלל המסילות.
מאז החתימה התגלו עיכובים רבים בעבודות וקו הרכבת תל אביב ירושלים (תחנת ההגנה), נפתח על ידי שר התחבורה הקודם ישראל כץ בסוף 2018. בקו אירעו יותר מ-150 תקלות וביטולי נסיעות עד שהוא התייצב והצליח להשלים את הנסיעה המלאה בכחצי שעה מירושלים לדרום תל אביב (תחנת ההגנה).
על פי ההערכות, הקו המלא - עד תל אביב מרכז - עשוי להיפתח עד הקיץ. הנסיעה הישירה מתחנת תל אביב מרכז (סבידור) לתחנת נבון שליד בנייני האומה בירושלים תיארך כ-40 דקות. הנסיעה מתחנת הרכבת "השלום" לאותה נקודת סיום תארך כ-36 דקות.
מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר: "השלמת החישמול והפעלת הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב סבידור מהווה בשורה משמעותית לציבור הנוסעים, שייהנו מהרחבת השירות לתחנות השלום וסבידור המרכזיות. לצערנו הישג זה מגיע בימים קשים של מגפה וסגר, ואולם אנו עובדים במרץ לקראת ימים טובים יותר, ומכינים לציבור שירות רכבת מבטיח ואיכותי".