$
שווקי חו"ל

טסלה ניפצה את התחזיות; מאסק: "תהיה לנו צמיחה מטורפת"

יצרנית הרכבים החשמליים פרסמה דוח רבעוני חיובי שהכה את צפי האנליסטים - תוצאותיו הן אבן דרך חשובה לטסלה; לצד הצגת הדוח, הבטיח המנכ"ל אילון מאסק לחשוף לראשונה רכב שטח מוזל לצד טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות

שירות כלכליסט 11:5124.10.19
טסלה הפתיעה את המשקיעים ביום רביעי בלילה עם דוח רבעוני חיובי שהוביל לעלייה במניותיה במסחר המאוחר. במקביל, הבטיח המנכ"ל אילון מאסק לחשוף לראשונה רכב שטח מוזל לצד טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות, בתקווה כי החברה תמשיך להוות פקטור משמעותי בשוק המכוניות החשמליות.

 

מניית החברה עלתה ב-21% במסחר המאוחר אמש ל-307.12 דולר למניה לאחר הדיווח הרבעוני, כשהיא חוצה את רף 300 הדולר בפעם הראשונה מאז מרץ, זאת אחרי קיצוץ שיא במשלוחים ובעלויות שהוביל לרבעון שלישי רווחי יותר.

 

 

אילון מאסק אילון מאסק צילום: גטי אימג'ס

 

בדוח הרבעוני פרסמה טסלה עלייה במאזן המזומנים שלה ל-5.3 מיליארד דולר ודיווחה על רווח של 1.86 דולר למנייה, כשהיא מרסקת את תחזיות האנליסטים שצפו לה הפסד של 42 סנט למניה. תוצאות הרבעון השלישי הן אבן דרך חשובה לטסלה וגאולה למאסק שנאלץ לפרוש מתפקידו כיושב ראש, אחרי שורות סקנדלים וספקות משקיעים אודות יכולתה של טסלה להתמודד בתחרות עם יריבים בין לאומיים גדולים ועם בעלי הון גדולים יותר.

 

הרווח הגולמי של החברה, סמן רווח חשוב למשקיעים, עלה על הציפיות. מטסלה נמסר שהייתה ״בטוחה מאוד״ שתעבור את הקצה התחתון של היעד השנתי הגלובלי שהציבה במשלוחי רכב. חובת הוכחת הרווחיות לאורך זמן עדיין מונחת על טסלה לאור כך שהיא מנהלת את תחילת הייצור של הגרסה השלישית של הסדאן במפעלה החדש בשנחאי ושל מודל Y בשנה הבאה. ״בהתחשב במהירות המסחררת של ההתרחבות, טסלה תתמודד עם דרישות משמעותיות על ערימת המזומנים שלה", אמר ניקולאס הייט, אנליסט ב Hargreaves Lansdown.

 

החברה הודיעה ברביעי כי הייצור בשנחאי והייצור של מודל Y מקדימים את לוחות הזמנים שהוצבו, כשהשקתו של האחרון מתוכננת לקיץ 2020. טסלה תצטרך לדאוג גם לרסן עלויות כשהיא מפתחת Gigafactory באירופה - משאית סמי טנדר חשמלי, דור חדש של הטסלה רודסטר ומאפייני נהיגה אוטומטית נוספים.

 

יצרנית המכוניות דיווחה כי חתכה עלויות ב-16% על בסיס שנתי, ומדגישה שיפורים ביעילות תפעולית וירידה בעלויות ייצור וחומרים. בשיחת ועידה אמר מאסק כי עלויות ההפעלה היו הנמוכות ביותר מאז תחילת היצור של מודל 3. טסלה גם מצפה לתזרים מזומנים חיובי לאחר שהגיעה לנקודה בה היא מממנת את עצמה. דבר זה יאפשר לחברה להשקיע במחלקות המתמקדות באנרגיה בת-קיימא, כולל השקתה של הגרסה השלישית של רעפי הגג הסולאריים שלה השבוע.

 

״קרוב לשנה וחצי הפשטנו את האנרגיה של טסלה ממשאבים", אמר מאסק והוסיף כי ״עכשיו היצור של מודל 3 נמצא במקום טוב ובדרך להיות במקום מעולה. שיקמנו משאבים לאחסון ולסולר של טסלה. זו תהיה צמיחה מטורפת". עוד אמר כי טסלה מוכנה לספק בטריות ורכיבים אחרים ליצרני רכב אחרים.

 

 

לקחים מן העבר

 

עלייה חדה כמו זאת כבר קרתה בעבר, ולזמן קצר. לפני שנה, פרסמה טסלה דוח רבעוני שניפץ את ציפיות המשקיעים בצורה דומה, הצית עלייה חדה שהזניקה את מניותיה ב-31% ואף גבוה יותר במהלך החודשיים שלאחר מכן, רק כדי לראות את המניה יורדת במהלך מרץ 2019, בעקבות דאגות הנוגעות במשילות הארגונית, רווחיות ודרישה למודל 3.

 

משקיעים הראו בעבר חוסר סובלנות אל מול סדרת הכישלונות של החברה להתאים עצמה למטרות הייצור שלה. מוקדם יותר החודש, מניית טסלה צנחה אחרי שהחברה דיווחה על אספקה של 97 אלף כלי רכב ברבעון השלישי, רק 2% יותר מהרבעון הקודם.

 

אך אמש טסלה חרגה מהבטחותיו של המיליארדר מאסק, שאמר קודם לכן ביולי כי החברה תגיע לאיזון ברבעון השלישי ותהפוך לרווחית עד סוף 2019. החברה דיווחה כי היא מתכננת לספק בין 360 אלף ל-400 אלף כלי רכב במרוצת 2019, ואתמול בלילה מסרה שיש לה ״ביטחון גבוה לעבור את 360 אלף הרכבים שיסופקו השנה".

 

אנליסטים פקפקו במהירות בה יעלו מכירות הרכבים של טסלה בזמן שהמימון הממשלתי לרכישת רכבים חשמליים בארצות הברית, סין ושווקים אחרים, התמעט. זאק קירקהורן, סמנכ״ל הכספים של החברה אמר כי בכוונתם לייצר לפחות 1000 מכוניות ממודל 3 בשבוע במפעל החדש בשנחאי עד סוף השנה, אך לא ברור מתי יגיעו לתחזיות הייצור שהציבו השנה הודות לחוסר וודאות סביב הזמנות, עובדים, וספקים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x