בדיקה בארה"ב: האם טסלה היתה צריכה לבצע ריקול ל-2,000 מכוניות
הרשויות בודקות האם החברה הסתפקה בעדכון תוכנה שנועד לתקן פגם פוטנציאלי שעלול להוביל לשריפה של הסוללה בדגמי S ו-X, ולא בביצוע ריקול כנדרש
- נתוני מסירות מאכזבים לטסלה - המניה ירדה ב-4% במסחר המאוחר
- פסיקה בארה"ב: טסלה איימה על עובדים שרצו להתאגד והפרה חוק
- אילון מאסק שוב עושה בושות: "התכוונתי לזקן מפחיד ולא לפדופיל"
מינהל הבטיחות בדרכים (NHTSA) מסר שפתח בבדיקת טענות שעלו במסגרת עצומה לגבי אופן הטיפול של טסלה בשדרוג התוכנה במכוניות ממודל S ו-X, שיוצרו בשנים 2012-2019.
טסלה, שבראשה עומד המיליארדר ויזם הטכנולוגיה אלון מאסק, נתבעה לאחרונה גם בקשר לעדכונים שביצעה בתוכנת טעינת הסוללה שלה, וספגה השבוע גם תלונות לגבי כלי רכב שעברו תאונות במגרשי חניה בזמן שהופעל בהן מאפיין הנהיגה האוטונומית.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
2,000 המכוניות להן נוגעת העצומה שהוגשה ל-NHTSA זכו לשדרוג בתוכנת טעינת הסוללה שלהן בחודש מאי בעקבות פגם פוטנציאלי שעשוי לגרום לבעירה ספונטנית. העצומה הוגשה ב-19 בספטמבר ע"י משרד עורכי הדין אדוורד צ'ן מקליפורניה, בשם בעלי מכוניות טסלה.
בעצומה נכתב עוד שעדכון התוכנה גרם להפחתת טווח הנסיעה של המכוניות בכ-40 ק"מ לטעינה. צ'ן אמר אתמול ש"מקורות אמינים מרובים הצביעו על כך שמספר המכוניות המושפעות מכך גדול מ-2,000". מניית טסלה רשמה אתמול במסחר בוול סטריט ירידה של 0.7% לרמה של 231.43 דולר.
באוגוסט הוגשה ע"י משרדו של צ'ן בקשה לתביעה ייצוגית בבית משפט בקליפורניה, וזאת מטעם בעלים של רכב טסלה שטען שהחברה ידעה שמספר מסוים של סוללות היו פגומות. היא "הוציאה עדכון תוכנה למרות שידעה שכל כלי הרכב מדגם מסוים יסבלו מאובדן טווח וביצועים בעקבותיה". בתביעה נטען שמטרתה של טסלה היתה "להימנע מלספק סוללות חלופיות להן היו זכאים לקוחותיה על פי תנאי האחריות".
החברה טרם השיבה לטענות נגדה. יש לציין כי לאחר שדגם S מתוצרתה עלה באש בהונג קונג, טסלה מסרה שהיא בודקת את סוגיית ההתחממות והטעינה ברכבים מסוג S ו-X באמצעות עדכן תוכנה מרחוק, וזאת "מלפנים ממשורת הדין" ומטעמי ביטחות.