חבל הצלה: מחזיקי האג"ח אישרו הסדר חוב בחברת התעופה נורבג'יאן
חברת הלואו קוסט שנכנסה לסחרור לאחר עסקת רכישת מטוסים ענקית קיבלה ארכה של שנתיים מהמחזיקים לתשלום של 380 מיליון דולר; המנכ"ל: "ההחלטה היא הבעת אמון באסטרטגיה שלנו"
חברת התעופה נורבג'יאן אייר (Norwegian) קיבלה היום (ב') חבל הצלה מהנושים הגדולים שלה: מחזיקי אגרות החוב אישרו ברוב גדול את הסדר החוב שהציעה החברה הנורבגית, שכולל דחייה של מועדי הפירעון. 89.8% מהמחזיקים בסדרת היורו ו-99.6% בסדרת הקורונה השבדית אישרו את ההסדר.
- חברת הלואו קוסט נורוויג'ן על סף קריסה - ביקשה דחייה בתשלום חובות
- סופית: חברת הלואו קוסט האיסלנדית wow חדלה לפעול
- הנסיכה של נתב”ג מקרטעת באירופה באשמת בואינג
"אנחנו מרוצים מאד מההחלטה שקיבלו המחזיקים על דחיית הדד ליין של התשלומים, שמעניקה לנו מרחב תמרון פיננסי בעתיד. אנו מאמינים שהחלטה משקפת הבעת אמון באסטרטגיה שלנו ותומכת בצעדים החשובים שבהם נוקטת נורבג'יאן על מנת לשוב להיות רווחית", אמר היום המנכ"ל הזמני של החברה גאיר קרלסן (Geir Karlsen). קרלסן מונה למנכ"ל זמני מוקדם יותר השנה, לאחר פרישתו של ביורן קיוס (Bjørn Kjos), שהיה אחד ממייסדי החברה.
במסגרת ההסדר ביקשה החברה הארכה של שנתיים במועד התשלום למחזיקים, שיעמוד לפי התנאים שהוסכמו על 380 מיליון דולר. זכויות הנחיתה וההמראה שיש לנורבג'יאן בנמל התעופה גטוויק (Gatwick) הסמוך ללונדון יועברו למחזיקים כבטוחה לחוב.
ההצעה זכתה בשלב ראשון להתנגדות עזה בקרב המחזיקים - אחד הסעיפים שעורר ביקורת העניק לחברה אופציה לרכוש את אגרות החוב במחיר מוזל ממחיר השוק. נורבג'יאן החליטה לוותר על סעיף ההנחה ולפי ההסדר שאושר, היא אכן מקבל אופציות לרכוש את אג"ח של החברה אך במחיר מלא. המשמעות היא שבכל מקרה, אם תבחר לרכוש בשלב מוקדם (ללא הנחה) או לשלם במועד הפירעון, החברה תשלם בפועל לפי תנאי ההסדר 105% מהחוב.
השותפים ביקשו לבצע כחלק מההסדר הנפקת מניות, שיועברו לידיהם במסגרת הפיצוי על דחיית הפירעון. אך מכיוון שמהלך שכזה יוביל לא רק לדילול המייסדים ובעלי מניות בכירים נוספים אלא גם לירידה במחיר המניה, סעיף זה יושם. מניית נורבג'יאן נפלה כבר ב-75% ב-12 החודשים האחרונים.
שוק הלואו קוסט באירופה מתמודד בשנים האחרונות עם תחרות עזה, ולא כל השחקנים מצליחים להחזיק מעמד. מה שסיבך במיוחד את נורבג'יאן הוא ההחלטה להיכנס לשוק הטיסות הטרנס אטלנטיות ולרכוש לשם כך 222 מטוסים חדשים, בהזמנה הגדולה ביותר שרשמה אי פעם חברת תעופה מאירופה.
הקווים החדשים תרמו לצמיחה מהירה בהכנסות, אך אלה לא הספיקו כדי לעמוד בחוב העצום שאליו נכנסה החברה על מנת לממן את הרכישות.