חברת האם של זארה - אינדיטקס, הודיעה על עלייה של 10% ברווחים
קמעונאית האופנה הגדולה בעולם דיווחה על רווח שיא של 1.66 מיליארד יורו, וההכנסות בששת החודשים הראשונים של השנה הפיסקאלית הסתכמו בסכום של 12.8 מיליארד יורו; המכירות של אינדיטקס גבוהות משל היריבות הגדולות; עבור השנה כולה מעריכים בחברה כי יחוו צמיחה של בין 4%-6% במכירות
אינדיטקס (Inditex), קמעונאית האופנה הגדולה בעולם, דיווחה על צמיחה מרשימה במכירות עבור המחצית הראשונה של השנה, על רקע מזג האוויר הנעים ששרר בקיץ באירופה. בעקבות התוצאות, שמרה החברה על יעדי המכירות שלה לשנה כולה.
- ספטמבר חם מהצפוי ותנודות בשער היורו פגעו ברווחי זארה
- זארה נכנסת לאונליין: תאפשר לרכוש מוצרים דרך האתר והאפליקציה
- ספטמבר חם מהצפוי ותנודות בשער היורו פגעו ברווחי זארה
החברה האם של זארה רשמה בתקופה שהסתיימה ב-31 ביולי רווח שיא של 1.66 מיליארד יורו, בהשוואה ל-1.41 מיליארד יורו במחצית המקבילה, עלייה של 10% בהשוואה למחצית המקבילה.
אינדיטקס, הבעלים של זארה ורשתות בגדים נוספות, כמו מאסימו דוטי וברקשה, הצליחה להתחמק מהאתגרים שמאפיינים את שוק הביגוד העולמי, והמכירות שלה גבוהות משל היריבות הגדולות, ביניהן H&M השבדית. הסיבה לכך היא ככל הנראה יכולתה להתאים עצמה להרגלי הקניות המשתנים של הצרכנים באמצעות השילוב בין ניהול חנויות גדולות ומכירות מקוונות.
לפי הודעת החברה, המכירות – הן בחנויות והן באתר המקוון – עלו בחמשת השבועות הראשונים של הרבעון ב-8%. עבור השנה כולה מעריכים בחברה כי יחוו צמיחה של בין 4%-6% במכירות.
החברה הספרדית דיווחה גם כי ההכנסות בששת החודשים הראשונים של השנה הפיסקאלית טיפסו ב-7% ל-12.8 מיליארד יורו (14.1 מיליארד דולר), בהתאם לתחזיות האנליסטים.
סקטור הביגוד העולמי באופן כללי סובל מצפיפות יתר שמחייב את הרשתות להורדת מחירים שפוגעת ברווחים. במקביל, ענקית המסחר המקוון אמזון הפכה לקמעונאית הבגדים הנמכרת ביותר בארה"ב, במונחים של מספר לקוחות.
באינדיטקס החליטו לסגור חנויות קטנות יותר ולהתמקד בחנויות הגדולות הממוקמות במרכזי הקניות הגדולים. החברה גם השיקה חנות מקוונת ואפליקציה למכשירים ניידים. במקביל, פיקוח הדוק על רמות המלאי עוזר לה להימנע מהצורך להציע הנחות חדות.