$
בורסת ת"א

המשביר לצרכן הגדיל את מגוון מותגי האופנה והציג עלייה של 17% במכירות

רשת בתי הכלבו רשמה ברבעון השני של 2019 הכנסות בגובה 268 מיליון שקל; יישום תקן חשבונאי חדש הוביל את המשביר להפסד נקי של 4.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל

נורית קדוש 20:0328.08.19

עיתוי חג הפסח והגדלת מגוון מותגי האופנה הנמכרים בבית הכלבו, סייעו למשביר 365 לחתום את הרבעון השני של 2019 עם עלייה של 17% בהכנסות ל-268 מיליון שקל. אך העלייה במכירות לא עזרה כדי לסיים את השורה התחתונה ברווח והחברה רשמה הפסד נקי בגובה 4.5 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

 

הרווח הגולמי עלה ברבעון ב-17% ל-112.8 מיליון שקל, ושיעורו נותר 42% מהמכירות. שמירה על היקף ההוצאות, למרות עלייה במכירות, העבירה את החברה לרווח תפעולי של 13.2 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

יישום התקן החשבונאי החדש IFRS 16, הוביל לרישום הוצאות מימון של 13.5 מיליון שקל, אשר בצירוף החלק היחסי של המשביר בהפסד של חברות מוחזקות, הוביל לשורה תחתונה שלילית. לפי החברה, השפעת התקן על ההפסד הנקי היא כ-3.4 מיליון שקל.

 

סניף המשביר לצרכן בראשון לציון סניף המשביר לצרכן בראשון לציון צילום: צביקה טישלר

 

 

גם בהסתכלות חצי שנתית, שמנטרלת את השפעת עיתוי חג הפסח, נרשמה עלייה במכירות, אם כי בשיעור מתון של 7.1% ואלו הסתכמו ב-509 מיליון שקל. ההפסד הנקי במחצית העמיק ל-19 מיליון שקל לעומת 10.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018. 

 

לפי החברה, העלייה במחזור המכירות במחצית הראשונה נובעת בעיקר מהגדלת וייחוד מגוון המוצרים, ייבוא מותגים בינלאומיים בבלעדיות, ובנייה מחדש של מחלקת הילדים עם מותגים אירופיים.

 

במקביל אישר היום דירקטוריון החברה, לאחר קבלת אישור ועדת התגמול, את העסקת סער שביט, בנו של רמי שביט בעל השליטה המכהן כדירקטור וכמנכ"ל החברה. שביט יועסק בתפקיד משתלם לניהול, בהיקף משרה מלאה ועבור משכורת חודשית בסך 7,500 שקל ושעות נוספות גלובליות בסך 2,500 שקל, סה"כ 10,000 שקל ברוטו. לאחר תום תקופת ההשתלמות,בכוונת החברה לשלב את שביט הבן כמנהל סניף או כקניין.

 

בין נימוקי ועדת התגמול לאישור העסקתו של הבן צויין כי "העסקתו של מר סער שביט משרתת את טובת החברה והיא בסכום הזניח לחברה".

 

המשביר 365 שבשליטת רמי שביט (60.16%) נוסדה בשנת 2003 ומונה 38 סניפים בפריסה ארצית בשטח כולל של 100 אלף מ"ר ברוטו. החברה היא הבעלים והמפעילה של מועדון הלקוחות "קלאב 365" המונה כ-688 אלף בעלי כרטיס מועדון פעילים המשלמים דמי חבר שנתיים וכן 310 כרטיסי אשראי פמלי 365 בשותפות יינות ביתן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x