עלייה בהוצאות הובילה את סנו לירידה של 11% ברווח הנקי
חברת מוצרי הניקיון והצריכה רשמה ברבעון השני של 2019 רווח נקי של 32.1 מיליון שקל; ההכנסות צמחו ב-10.6% ל-371.6 מיליון שקל הודות להעלאת מחירים, אך לא הספיקו כדי לקזז עלייה בהוצאות הפרסום, השכר וההפצה
חברת סנו פירסמה היום (ד') את התוצאות הכספיות של הרבעון השני של 2019. החברה שמנוהלת על ידי המנכ"ל יובל לנדסברג רשמה עלייה של 10.6% במכירות, שהסתכמו ב-371.6 מיליון שקל. זאת בהמשך להעלאת מחירים בשיעור של כ-6% שביצעה החברה במוצרי הנייר שלה ביוני 2018.
- הולמס פלייס: זינוק של 87% ברווח הנקי; 10,000 מנויים הצטרפו
- עושה רוח: זינוק של 50% ברווח התפעולי של אנלייט
- צמיחה של 22% בהכנסות אשטרום קבוצה; פעילות אשדר זינקה ב-69%
אלא שנראה כי העלאת המחירים לא הספיקה לחברה המתמודדדת עם עלייה בהוצאות. הרווח הגולמי של החברה עלה בעקבות העלייה במכירות ב-4% ל-138 מיליון שקל, אך הרווחיות הגולמית נשחקה ל-37.3% מהמכירות לעומת 39.6% בתקופה המקבילה אשתקד.
עלייה בהוצאות מכירה ושיווק הובילה לירידה של 11.2% ברווח התפעולי שהסתכם ב-42.6 מיליון שקל ולשחיקת הרווחיות התפעולית ל-11.4% מהמכירות לעומת 14.2% בתקופה המקבילה ב-2018.
הרווחיות התפעולית נשחקה במגזרי מוצרי ניקוי ומוצרי הטואלטיקה, אך לא במגזר מוצרי הנייר שבו העלתה החברה מחירים בשנה שעברה. הירידות נבעו בעיקר מעלייה בהוצאות הפרסום, השכר וההפצה. את הרבעון השני חתמה סנו עם ירידה של 11% ברווח הנקי שעמד על 32.1 מיליון שקל.
את המחצית הראשונה חתמה סנו עם עלייה של 7% במכירות שהסתכמו ב-794.8 מיליון שקל וירידה של 6.7% ברווח הנקי שעמד על 73.7 מיליון שקל.
סנו פועלת בתחום ייצור, שיווק, הפצה ומכירה של מוצרי צריכה ביתיים. הפעילות העיקרית של הקבוצה מתבצעת בישראל, והחברה מוכרת ומפיצה את מוצריה גם בחו"ל באמצעות החברה הבת סנו אינטרנשיונל. הייצוא לחו"ל מהווה כ-9% מסך הפעילות של סנו.