$
בורסת ת"א

פרטנר: שחיקה במנויי הסלולר; 19 אלף מנויים הצטרפו לפרטנר TV

מספר מנויי הטלוויזיה הגיע ל-170 אלף; פרטנר רשמה ברבעון רווח של 3 מיליון שקל, לעומת 2 מיליון שקל ברבעון המקביל; 4,000 מנויי סלולר עזבו את החברה - מספר המנויים בתום הרבעון עמד על 2.6 מיליון

אביאור אבו 09:5127.08.19

חברת פרטנרמסכמת את הרבעון השני של 2019 עם רווח של 3 מיליון שקל - כך עולה מהדו"ח שמפרסמת הבוקר (ג') ספקית שירותי התקשורת. את הרבעון המקביל סיימה החברה עם רווח של 2 מיליון שקל, בדומה לרבעון האחרון. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-22 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל.

 

פרטנר ממשיכה להציג ירידה בהכנסות, שהתכווצו בשיעור זניח של 2% והסתכמו ב-781 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 797 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות ממגזר הסלולר ממשיכות להישחק והסתכמו ב-568 מיליון שקל, לעומת 611 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות המגזר הנייח (טלוויזיה ואינטרנט) עלו ל-254 מיליון שקל, בהשוואה ל-230 מיליון שקל בשנה קודמת. העלייה נבעה בעיקר מהכנסות מטלוויזיה.

 

פרטנר צולחת את משבר הסלולר פרטנר צולחת את משבר הסלולר צילום: אוראל כהן

 

ה-EBITDA הרבעוני טיפס עד ל-214 מיליון שקל, בהשוואה ל-172 מיליון שקל ברבעון אשתקד, שיפור של 24%. ברבעון הקודם (ראשון 2019) עמד ה-EBITDA על 197 מיליון שקל. השיפור מיוחס בעיקר לאימוץ התקן החשבונאי IFRS16 המתייחס לחכירות, שתרם לעלייה 38 מיליון שקל.

 

החוב נטו של החברה ירד ל-965 מיליון שקל, לעומת 977 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון. בתחילת החודש הותירה חברת דירוג האשראי מעלות את דירוג החוב של פרטנר על +A אך עדכנה את התחזית לשלילית. בחברת הדירוג ציינו ש"ההרעה נובעת בעיקרה מתחרות מחירים אינטנסיבית בתחום הסלולר ומחוסר יכולתה של החברה לפצות על כך באופן מלא בהכנסות משירותי הטלוויזיה והאינטרנט, המושפעים גם הם מתחרות אגרסיבית.

 

החברה עברה לתזרים מזומנים חיובי של 31 מיליון שקל, לאחר שני רבעונים עם תזרים שלילי (ברבעון המקביל רשמה פרטנר תזרים חיובי של 55 מיליון שקל). התזרים הושפע מירידה בהשקעות שהסתכמו ברבעון השני ב-143 מיליון שקל לעומת 185 מיליון שקל ברבעון הקודם. לעומת רבעון מקביל מדובר בעלייה - אז השקיעה פרטנר 104 מיליון שקל. רוב ההשקעות ווסתו לפרויקט פריסת הסיבים האופטיים העצמאי של החברה, שנגישים כיום ל-480 אלף משקי בית, שנתיים מהשקת הפרויקט. בסוף הרבעון חתמה פרטנר על הסכם הדדי עם רכבת ישראל שיאפשר לפרטנר שימוש בסיבים האופטיים של הרכבת הפרושים בצפון הארץ.

 

מניית פרטנר נחלשה מתחילת השנה בכ-20%, ומשקפת לחברה שווי של כ-2.4 מיליארד שקל.

 

שחיקה במנויי הסלולר, צמיחה במנויי הטלוויזיה

בתחום הסלולר פרטנר ממשיכה להציג שחיקה במספר המנויים, שירד ב-4,000 לקוחות ל-2.6 מיליון. נתון זה מציב את פרטנר עם נתח שוק של 25%, השני בגודלו לאחר סלקום (שהציגה ברבעון השני עלייה של -45 אלף לקוחות). שיעור הנטישה עמד על 7.9%, הנמוך ביותר מאז 2011. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עלתה ועמדה על 58 שקל, לעומת רבעון קודם אז עמדה על 56 שקל.

 

בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית פרטנר ממשיכה לצמוח במספר המנויים, וברבעון השני של 2019 הצטרפו לשירות 19 אלף לקוחות חדשים. מדובר על יציבות בקצב ההצטרפות שכן גם ברבעון הקודם הצטרפו לשירות הטלוויזיה 19 אלף מנויים חדשים, וכך גם ברבעון מקביל. מצבת המנויים של פרטנר בתחום הטלוויזיה עומדת נכון להיום, שנתיים מהשקת השירות, על 170 אלף - בהשוואה ל-239 אלף מנויים של סלקום TV, שהוסיפה ברבעון השני 12 אלף מנויים חדשים. כמו כן, פרטנר לא מציגה נתונים על כמות המנויים בתחום האינטרנט.  

איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר צילום: אוראל כהן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x