קופיקס: ירידה במכירות בתי הקפה הובילה להעמקת ההפסד
רשת בתי הקפה והמרכולים שבשליטת רמי לוי רשמה ברבעון השני של 2019 ירידה של 7.7% במכירות שהסתכמו ב-68 מיליון שקל, המכירות בבתי הקפה נחלשו ב-21%; ההפסד הנקי העמיק ל-6.2 מיליון שקל לעומת 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל; ההוצאות עלו בין היתר בעקבות פתיחת סניף חדש וסגירת סניפים קיימים
קופיקס ממשיכה לצנוח: היחלשות במכירות בתי הקפה לצד קיפאון במכירות המרכולים הובילו את הרשת שבשליטת רמי לוי לדווח היום (ד') על ירידה של 7.7% במכירות הרבעון השני של 2019, שהסתכמו ב-68 מיליון שקל. ההפסד הנקי העמיק ל-6.2 מיליון שקל לעומת 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- שנה אחרי שרכש את השליטה: שליש מסניפי סופר קופיקס יוסבו לרמי לוי
- אחרי שבוע: רמי לוי חוזר לשכונה
- קופיקס מדווחת על העמקת ההפסד; סגרה 5 סניפים בשבוע האחרון
המכירות בבתי הקפה של קופיקס נחלשו ב-20.8% והסתכמו ב-18.1 מיליון שקל, המכירות במרכולים ירדו ל-50.2 מיליון שקל לעומת 51.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018.
את המחצית חתמה החברה עם הפסד נקי של 11.5 מיליון שקל. החברה מפעילה 31 מרכולים תחת מותג סופר קופיקס, 18 קרונות קפה בהפעלה עצמית ו- 88 קרונות קפה המופעלים על ידי זכיינים.
הירידה במכירות בתי הקפה מוסברת בעיקר משחיקה במכירות ומירידה בכמות הסניפים, לאחר שהרשת סגרה חמישה סניפים במאי החולף.
למרות ההיחלשות במכירות, שמרה קופיקס על הרווח הגולמי שעמד על 17.7 מיליון שקל ושיפרה את הרווחיות הגולמית שעלתה ברבעון ל-25.8% לעומת 23.9% בתקופה המקבילה אשתקד. זאת בעקבות צמצום בהוצאות המפעל וכן משיפור בתנאי הסחר עם קבלת תנאי הסחר של רשת רמי לוי לרשת סופר קופיקס.
אלא שעלייה בהוצאות, בין היתר בעקבות פתיחת סניף בהרצליה, עלייה חד פעמית בהוצאות פרסום, הפרשה בגין חובות מסופקים, ומחיקת השקעות בסניפי בתי קפה בהפעלה עצמית שנסגרו, הובילו להפסד תפעולי של 2.8 מיליון שקל לעומת 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של 2019 הצטמצם ל-5.4 מיליון שקל לעומת 7.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018.
המכירות בסניפים הזהים (שהיו פעילים הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל ב-2018, שמשמש להשוואה) ברשת בתי הקפה בהפעלת זכיינים ירדו במחצית הראשונה של השנה בכ-5.1 מיליון שקל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה במכירות ברשת המרכולים הסתכמה בכ-9.5 מיליון שקל ביחס לחציון המקביל אשתקד.
בנסיון לשקם את החברה, החלה החברה להסב סניפי סופרקופיקס לסניפי רמי לוי בשכונה, ובתחום בתי הקפה פועלת להגדלת מגוון המוצרים, הגברת הפעילות השיווקית וייצור מרכזי רווח נוספים בסניפי בתי הקפה כמו נקודות הטענה לרב-קו.
במקביל ממשיכה החברה בתהליכי התייעלות ושיפור טכנולוגי במפעל, צמצום בהוצאות והגדלת המכירות ללקוחות חיצוניים.