קופיקס מדווחת על העמקת ההפסד; סגרה 5 סניפים בשבוע האחרון
הרשת מסכמת את הרבעון הראשון עם הפסד של 4.8 מיליון שקל, מול 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018; מכירות רשת הקפה ירדו ב-20%, מכירות המרכולים ירדו ב-3%
כשנה לאחר השתלטות רמי לוי על קופיקס(51%), ממשיכה הרשת לדווח על ביצועים חלשים: ההפסד הנקי של קופיקס ברבעון הראשון של 2019 העמיק ל- 4.77 מיליון שקל, מול 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - וזאת למרות שיפור ברווח הגולמי וצמצום הרווח התפעולי.
- קופיקס מכרה מניות של בעלת השליטה רמי לוי ב-20 מיליון שקל
- ותודה לקופיקס וגוד פארם: מכירות רמי לוי עלו ל-5.44 מיליארד שקל ב-2018
- רמי לוי חושף את תוכניתו לשיקום רשת קופיקס
מכירות קופיקס ברבעון ירדו ב-8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-68.7 מיליון שקל. הירידה נובעת בעיקר מירידה בכמות סניפי בתי הקפה ומירידה במכירות של בתי הקפה והסופרים. בשבוע החולף סגרה החברה 5 סניפים של בתי קפה וכעת מונה הרשת 116 בתי קפה ו-31 סופרמרקטים.
כניסתו של לוי לחברה, סייעה לשיפור תנאי הסחר והרווח הגולמי ברבעון הראשון עמד על כ-18 מיליון שקל לעומת כ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה קיבלה את מחירי הרכש הקמעונאי שיש לרשת רמי לוי והדבר הוביל לשיפור ישיר ומשמעותי במרווחים הגולמיים בסופר קופיקס. בנוסף, שופרו משמעותית תנאי האשראי מול הספקים.
במהלך הרבעון החלה רשת סופר קופיקס בפיילוט לפתיחת סניפי רשת תחת המותג 'רמי לוי בשכונה' אשר יאפשר מכירת מגוון רחב יותר של פריטים כמו בשר טרי וירקות בשקילה.
העלייה ברווח הגולמי לצד הירידה במכירות הזניקה את הרווחיות הגולמית של החברה ל-26.5% לעומת 20.3% בתקופה המקבילה. השיפור ברווח הגולמי סייע לחברה לצמצם את ההפסד התפעולי ל- 3.2 מיליון שקל לעומת 5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. עלייה בהכנסות מימון קוזזה בזינוק בהוצאות המימון ל-2.2 מיליון שקל לעומת 545 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד, והובילה להעמקת ההפסד הנקי.
עוצמתה של רמי לוי בתחום קמעונאות המזון באה לידי ביטוי בשיפור של 9% ברווח הגולמי של רשת המרכולים ממותג קופיקס, שהסתכם ב- 13.3 מיליון שקל, על אף ירידה של 3% במכירות ל-50.4 מיליון שקל. מנגד, תחום בתי הקפה מכביד על החברה, עם ירידה של 20% במכירות ל-17 מיליון שקל. בכדי לשפר את מכירות בתי הקפה, נערכת החברה להגדיל את מגוון המוצרים, להגביר את הפעילות השיווקית וליצור מרכזי רווח נוספים בסניפי בתי הקפה כמו נקודות הטענה לרב-קו. זאת לצד צמצום הוצאות ההפצה והלוגיסטיקה, שיפור תהליכי שרשרת האספקה, התמקדות בנראות הסניפים כמו גם פעולות להגדלת הרווחיות הגולמית לזכייני הרשת.