הרווח הנקי של שופרסל צנח ברבעון השני ב-43%
הכנסות הרשת צמחו ברבעון השני ב-9% על רקע עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני. הרווח הנקי נחתך, בין היתר עקב יישום תקן חשבונאי ועלייה בהוצאות המימון של שופרסל; רשת Be מסכמת את הרבעון עם הפסד תפעולי של 12 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
חברת שופרסל פרסמה הבוקר (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני. האצת התרחבות רשת הפארם Be, יישום תקן חשבונאי
(IFRS16), שערוכים שבוצעו בשנה שעברה וגידול בהוצאות המימון פגעו בביצועי שופרסל ברבעון השני.
הרווח הנקי הסתכם ב-48 מיליון שקל, צניחה של 43% ברווח הנקי מול הרבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-85 מיליון שקל.
- Be מוותרת על תרופות מרשם לטובת מיקומים
- שופרסל עושה עוד צעד לשליטה בשוק המכולות
- שופרסל: ההכנסות ברבעון עלו ב-9%, הרווח הנקי דרך במקום
את החציון הראשון החברה סיכמה עם רווח נקי של 96 מיליון שקל בלבד אל מול 152 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, מדובר בצניחה של 37% ברווח הנקי.
הכנסות החברה צמחו ב-9% הרבעון כאשר הסתכמו בכ-3.4 מיליארד שקל אל מול 3.1 מיליארד שקל כאשר עיקר הצמיחה מיוחסת לצמיחה בפעילות הקמעונאות ולהשפעת עיתוי חג הפסח אשר חל השנה ברבעון השני בעוד בשנה שעברה חל ברבעון הראשון. המכירות בחנויות זהות צמחו הרבעון בשיעור של כ-5.7% בעיקר כתוצאה מהשפעת עיתוי החג.
הכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות אשראי הסתכמו בכ-24 מיליון שקל בהשוואה ל-19.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות מגזר Be הסתכמו הרבעון ב-176 מיליון שקל, צמיחה של 31% מול הרבעון המקביל אשתקד, הצמיחה נבעה בעיקרה מפתיחת סניפים חדשים, כאשר המכירות בחנויות זהות Be צמחו ב-8.4% מול הרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי של החברה צמח ב-8% והסתכם ב-920 מיליון שקל (שיעור רווח גולמי 26.8%), כאשר ברבעון המקביל אשתקד הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-851 מיליון שקל (שיעור רווח גולמי של 27%).
הרווח התפעולי לפני הכנסות/הוצאות אחרות צמח ב-12% והסתכם הרבעון בכ-138 מיליון שקל (שיעור רווח תפעולי 4%), כאשר ברבעון המקביל אשתקד הרווח התפעולי לפני הכנסות/הוצאות אחרות הסתכם בכ- 123 מיליון שקל (שיעור רווח תפעולי 3.9%), כאשר השיפור ברווח התפעולי הרבעון מיוחס ליישום תקן IFRS16 אשר תרם לרווח התפעולי של החברה, בנטרול יישום השפעת תקן IFRS16 הרבעון הרווח התפעולי לפני הכנסות/הוצאות אחרות היה מסתכם בכ-121 מיליון שקל (שיעור רווח תפעולי 3.5%), ובעצם משקף אף ירידה של 2% ברווח התפעולי מול הרבעון המקביל אשתקד.
מגזר הקמעונאות הציג רווח תפעולי של 102 מיליון שקל הרבעון (שיעור רווח תפעולי של 3.1%) אל מול 97 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיעור רווח תפעולי 3.2%). מגזר מועדון לקוחות כרטיסי האשראי מניב את פירותיו כאשר סיכם את הרבעון עם רווח תפעולי של 14 מיליון שקל אל מול הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, השיפור במגזר הגיע עקב הגידול בפעילות וקיטון בעלויות השקת כרטיסי אשראי.
רשת Be מסכמת את הרבעון עם הפסד תפעולי של 12 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, הגידול בהפסד נובע מהוצאות המיתוג מחדש, הרחבת סל המוצרים, פתיחת סניפים ושדרוג סניפי הרשת.
בשורה התחתונה הרווח הנקי צנח ב-43% כתוצאה מהאצת התרחבות רשת הפארם Be אשר העמיקה את הפסדיה התפעוליים, יישום תקן IFRS16, שערוכים שבוצעו בשנה שעברה וגידול בהוצאות המימון כתוצאה מהשפעת עליית המדד והירידה בשע"ח, כאשר הרווח הנקי הסתכם הרבעון בכ-48 מיליון שקל בלבד (שיעור רווח נקי 1.4%) אל מול רווח נקי של 85 מיליון שקל (שיעור רווח נקי 2.7%) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי של החברה ברבעון השני בנטרול השפעת IFRS16 היה עומד על כ-56 מיליון שקל (שיעור רווח נקי 1.6%) המגלם גם כן ירידה חדה של 34% מול הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי החציון בנטרול השפעת IFRS16 היה עומד על 112 מיליון שקל, ועדיין מגלם ירידה חדה של 27% מול הרווח הנקי בחציון המקביל אשתקד. בנוסף ברבעון המקביל אשתקד נרשם שערוך של 16 מיליון שקל אשר תרם לרווח הנקי של החברה.