רשת ג'יי.סי פני נערכת לארגון מחדש של חובותיה מחשש לפשיטת רגל
חובותיה של רשת הקמעונאות האמריקאית עומדים על כ-4 מיליארד דולר; בעקבות כך פנו אנשיה ליועצים פיננסיים, והם גם בוחנים גיוס הון ומו"מ עם הנושים להארכת מועד הפירעון
לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון ב"כלכליסט"
הקמעונאית האמריקאית ג'יי.סי פני שכרה יועצים לבדיקת האפשרויות בנוגע לארגון מחדש של חובותיה העומדים על כ-4 מיליארד דולר, כך על פי אנשים המקורבים לנושא שביקשו להישאר בעילום שם ומצוטטים ברויטרס.
- בפעם השלישית ב-8 חודשים: אסוס מפרסמת אזהרת רווח
- וולמארט מביסה את אמזון במרוץ על פטנטנים לרחפנים
- חדשות רעות לקמעונאיות: סין פרסמה אזהרת מסע לארה"ב
המהלך מצד הרשת שסובלת מקשיים ושהוקמה לפני 117 שנים מייצג ניסיון לסדר את מצבה הפיננסי לפני שעתודות המזומן שלה יאזלו ויגיע מועד תשלום החובות, הצפוי בשנים הקרובות.
בג'יי, סי פני מתמודדים עם תחרות עזה מצד רשתות מוזלות וכן מצד הקמעונאיות המקוונות כמו אמזון. בשל ההפסדים הפיננסיים שהיא חווה, המשקיעים מעדיפים למכור את המניה ודירוג החוב שלה נמצא ברמת זבל, מה שמעלה את עלויות הלוואה שלה.
על פי המקורבים, בשבועות האחרונים נציגי החברה קיימו דיונים עם עורכי דין ובנקאי השקעות שמתמחים בייעוץ לחברות במצוקה בנוגע לארגון מחדש של החובות ואפשרויות פיננסיות אחרות.
הרשת, שמעסיקה 95 אלף עובדים ומפעילה מעל 860 סניפים, בוחנת את האפשרויות שעומדות בפניה, שכוללות גיוס הון נוסף ומו"מ עם הנושים להארכת מועד פירעון החובות. עם זאת, אחד המקורבים הדגיש כי השיחות נמצאות בשלבים מוקדמים, ומייצגות את נכונות החברה לנקוט בחודשים הקרובים בצעדים הנחוצים כדי להרחיב את מרחב התמרון הפיננסי שעומד בפניה ולהימנע מפשיטת רגל פוטנציאלית בהמשך.
הרשת מתמודדות עם הפסדים פיננסיים שבין 2014 ושלושת החודשים הראשונים של השנה הצטברו ליותר מ-1.7 מיליארד דולר. במקביל, מניית החברה איבדה יותר מ-50% מהשווי שלה בשנה החולפת, ונסחרת קצת מעל דולר, שמעניקים לה שווי שוק של 342 מיליון דולר. במסחר בוול סטריט אתמול איבדה המניה כ-17% מערכה.
בסוף השנה שעברה מונה מנכ"ל חדש שהחליט להפסיק למכור מכשירי חשמל והגביל את מכירות הרהיטים. ההחלטה נועדה למקד את החברה במכירת בגדים ופריטים נוספים במחירים בינוניים המיועדים למשפחות. אולם האנליסטים מטילים ספק בכך שזהו הפתרון שייחלץ את הרשת שסובלת כבר כמה שנים מירידה מתמשכת במספר הקונים.
במאי דיווחו בחברה כי המכירות הזהות נפלו בשיעור גבוה מהצפוי ברבעון הראשון, וכי ההפסד באותה תקופה הוכפל ל-154 מיליון דולר.