נחשף בכלכליסט
הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מנכ"ל אלקטרה צריכה לשעבר זאב קלימי
כתב האישום הוגש נגד קלימי ואנשי העסקים בועז דקל ושלמה ברק בגין עבירות של שימוש במידע פנים
הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
הפרקליטות הגישה הבוקר (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד מנכ"ל אלקטרה צריכה לשעבר, זאב קלימי ואנשי העסקים בועז דקל ושלמה ברק בגין עבירות של שימוש במידע פנים.
- סופית: הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד זאב קלימי
- עלילות זאב קלימי ושלושת החברים: כך זלג מידע הפנים למנכ"ל אלקטרה צריכה
- מנכ"ל אלקטרה צריכה זאב קלימי התפטר מתפקידו; הפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום
לפי כתב האישום, במהלך חודש ינואר 2016, עשה קלימי שימוש במידע פנים שהגיע אליו מאיש פנים בחברת אסם אודות עסקת מיזוג בין חברת נסטלה לאסם, כשבוע לפני פרסום הדיווח המיידי בעניין עסקה זו. טרם פרסום הדו"ח המיידי רכש קלימי מניות אסם בסך של כ-250 אלף שקל, ומסר את המידע לחבריו בועז דקל ושלמה ברק, שרכשו אף הם מניות אוסם לפני הדיווח בסך של כ-700 אלף ש"ח כל אחד.
כשבוע לאחר הרכישות דיווחה אסם על העסקה הצפויה. שער מניית אסם עלה לאחר הדיווח בלמעלה מ-30%. בהתאם לכתב האישום הנאשמים מכרו את המניות שרכשו במועדים שונים לאחר הדיווח. קלימי מכר את המניות ברווח של למעלה מ-60 אלף שקל, דקל וברק הרוויחו כתוצאה מהמכירה סכומים של כ-170 אלף שקל כל אחד.
כתב האישום הוגש על ידי עו"ד שירי גפני ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.
מסנגוריו של זאב קלימי, עוה"ד גיורא אדרת, יפעת מנור-נהרי ואלון קליין נמסר: "קלימי לא עשה מעולם שימוש במידע פנים. פעילותו במניות אסם בתחילת 2016 נעשתה לאור הכרותו הקרובה עם תחום המזון בישראל ולאור הערכתו-המבוססת על נתונים אובייקטיביים פומביים - לפיה נסטלה עומדת להשתלט על אסם. אנו מאמינים כי בית המשפט ישתכנע שקלימי פעל כדין ויזכה אותו".
מעו"ד אילן סופר המייצג את בעז ברק נמסר: "לעניות דעתנו, חומר הראיות איננו מלמד על אחריות כלשהי של בעז דקל, והכללתו בכתב האישום נעשתה באופן מלאכותי בכדי לבסס אישומים כנגד אחרים".
כתבתנו אורנה יפת מוסיפה: קלימי ודקל הם חברים טובים שמינפו את היחסים ביניהם לשיתופי פעולה עסקיים. בעיקר בהיותו של קלימי מנכ"ל נסטלה. בעולם הגלידה קלימי היה "הזרוע המבצעת" של המרצ'נדייז שדקל, הבעלים של PMI, שיווק בישראל בהיותו בעל הזכיון על מרצ'נדייז של מותגי ילדים.
השניים דהרו על גל ההצלחה של הדמויות הממוסחרות, וקלימי הפך את קטגוריית הילדים בעולם הגלידות להצלחה של נסטלה כאשר לכל ארטיק ילדים הוצמדה מתנה בדמות בובות ילדים. "את הבעיות בשוק האימפלס החלטנו לפתור על-ידי פתרונות ספציפיים, בעיקר בעולם הילדים", התבטא בעבר קלימי בראיון לתקשורת. בין היתר בזכות ההצלחה של קטגוריית הילדים הצליחה נסטלה בזמן שקלימי ניהל אותה לעקוף את גלידות שטראוס בנתח השוק.
אחד משיתופי הפעולה העסקיים המוצלחים של השניים היה עם בובות הדרדסים, במסגרתו נמכרו מאות אלפי יחידות של ארטיקים עם הבובות הכחולות. שיתופי פעולה מוצלחים נוספים היו עם ארטיקים של דמויות הזבלונים, עם בובות אנגרי בירדס ועם בובות של המונדיאל. בשנת 2013 קיבל דקל מפיפ"א את הזכיון להפצת מוצרי המונדיאל בישראל שנערכו שנה לאחר מכן בברזיל. דקל מכר באותה העת זכויות מסחור למקדונלד'ס, נביעות וגם לנסטלה. במסגרת השת"פ עם נסטלה הוצמדו לארטיקים של החברה בובות לאיסוף של שחקני הנבחרות שהשתתפו במשחקים.