ותודה לקופיקס וגוד פארם: מכירות רמי לוי עלו ל-5.44 מיליארד שקל ב-2018
רכישת קופיקס והכניסה לשותפות בגוד פארם הצמיחו את מכירות הרשת: מהלכי התייעלות וגל ההתייקרויות הזניקו את הרווח התפעולי ב-24%, הרווח הנקי טיפס ל-137 מיליון שקל
הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
עלייה במכירות כתוצאה מאיחוד תוצאות רשת בתי הקפה והסופרמרקטים קופיקס ורשת הפארם גוד פארם, לצד צמצום שיעור ההוצאות, איפשרו לקבוצת רמי לוי שיווק השקמה לחתום את 2018 עם זינוק של 24.3% ברווח הנקי ל-136.8 מיליון שקל. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בגובה 25 מיליון שקל.
- רמי לוי חושף את תוכניתו לשיקום רשת קופיקס
- קופיקס 2018: העברת השליטה לרמי לוי טרם נתנה אותותיה בתוצאות
- עיריית ירושלים: רמי לוי לא משלם ארנונה
איחוד תוצאות רשת קופיקס - שבה רכש לוי בשנה החולפת את השליטה - לצד כניסתו כשותף (50%) ברשת גוד פארם ועלייה במכירות רשת המזון בעקבות העלאות המחירים שביצעו הספקים, הובילו את רמי לוי לחתום את 2018 עם עלייה של 7.2% במכירות שהסתכמו ב-5.44 מיליארד שקל.
מכירות רשת המזון שיווק השקמה - ללא קופיקס וגוד פארם - צמחו בשיעור 3.8%, בדומה לצמיחת שוק המזון שחווה גל עליות מחירים מצד ספקי המזון. ברבעון הרביעי, במהלכו נכנסו לתוקף במלואן עליות המחירים של הספקים, רשמה הרשת עלייה של 5% במכירות שהסתכמו ב-1.32 מיליארד שקל.
העמקת מבצעי הוזלות, בעיקר לקראת החגים, לצד הוצאות המרכז הלוגיסטי שהרשת החלה להפעיל בשנה החולפת, הובילו לשחיקת הרווחות הגולמית ל-21.77% מהמכירות לעומת 21.96% ממכירות 2017. ברבעון הרביעי ניתן לראות את השפעת גל ההתייקרויות של הספקים על הרווחיות הגולמית של הרשת, שצמחה ל-22.6% לעומת 22.1% כתוצאה משיפור תנאי סחר.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
מהלכי התייעלות לצמצום הוצאות התפעול, אפשרו ללוי להציג עלייה ברווחיות התפעולית, למרות שחיקת הרווחיות התפעולית. הרווח התפעולי זינק ב-2018 ב-24.4% ל- 174.8 מיליון שקל ואפשר לרווחיות התפעולית לחצות את רף ה-3% ולהסתכם ב-3.21% מהמכירות לעומת 2.77% ב-2017. ברבעון הרביעי זינקה הרווחיות התפעולית בשיעור חד מ-1.91% מהמכירות ל-3.34% בעקבות צמצום הוצאות התפעול לצד שיפור תנאי הסחר מהספקים.
עלות שכרם של 5 בכירי החברה הסתכמה ב-2018 ב-6.555 מיליון שקל. עלות שכרו של רמי לוי המכהן כמנכ"ל הסתכמה ב-2.989 מיליון שקל, מתוכם 1.85 מיליון שקל כמענק.
רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת מסר: "אנו מסכמים את שנת 2018 עם צמיחה בהכנסות וגידול ברווחים, ובעיקר כשנה מלאת עשייה שבה נבנו מנועי צמיחה לשנים הבאות. בהקשר זה, חדרנו אל תוך מרכזי הערים באמצעות רכישת רשת קופיקס ורכישת רשת גוד פארם, רשתות המונות במצטבר עשרות סניפים ברחבי הארץ והצרכן הישראלי ירגיש את הנוכחות המסיבית שלנו והשינוי במהלך המחצית השנייה של שנת 2019.
"בשנה החולפת פתחנו את המרלו"ג במודיעין שישפר את הגמישות התפעולית של הרשת ויתמוך בצמיחת הרשת, הקמנו חברת מועדון לקוחות אשראי, בשיתוף עם ישראכרט, וכן חתמנו על הסכם להקמת 12 מרכזים רובוטיים, שיתנו שירות ומענה בתחום המכירות המקוונות, כאשר 2 מרכזים מתוכם כבר מוקמים בימים אלה".