הכניסה לשוק הבינ"ל ועיתוי הפסח העבירו את עדיקה להפסד ברבעון; ההכנסות עלו ב-19%
חברת האופנה שבבעלות קבוצת גולף עברה להפסד של מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019. ההכנסות הסתכמו ב-25.4 מיליון שקל, בין היתר כתוצאה מעלייה של 12% במספר הלקוחות הפעילים באתר
הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
עדיקה ממשיכה לשייט מעל המשבר בענף האופנה עם גידול של 19% בהכנסות החברה ברבעון הראשון של 2019. לצד זאת, פתיחת חנויות פיזיות, השקעה בכניסה לשוק הבינלאומי ועיתוי חג הפסח - שחל בשנה שעברה ברבעון הראשון - פגעו ברווחי החברה, שסיימה את הרבעון בהפסד של מיליון שקל.
- ירידה של 19% ברווחי גולף ברבעון הרביעי
- עדיקה החלה בפיילוט של הפעלת מותג האונליין שלה בארה"ב
- אתר מכירות האופנה עדיקה נכנס לתחום האופנה הצעירה
החברה, בבעלות קבוצת גולף סיימה את הרבעון הראשון עם גידול בהכנסות לצד ירידה ברווחים. הכנסות החברה עלו ב-19% ל-25.4 מיליון שקל כתוצאה מצמיחה בפעילות השוטפת של החברה, ועלייה של 12% בלקוחות הפעילים באתר. להכנסות החברה תרמה גם פתיחת חנויות פיזיות וזאת בקיזוז עקב עונת החורף שהתארכה ועיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון שני והשפעת מזג האוויר החורפי במרץ, לעומת שנת 2018 שבה חודש מרץ התאפיין במכירות מוצרי האביב לקראת חג הפסח.
עבור שירותי ניהול שמספקת עדיקה לאתרי הסחר של קבוצת גולף היא קיבלה ברבעון 4 מיליון שקל לעומת הכנסות של 600 אלף שקל ברבעון מקביל. בשקלול הכנסות משירותי הניהול רשמה עדיקה ברבעון גידול של 34% בשורה העליונה.
העלייה בהכנסות חלחלה לשורת הרווח הגולמי שצמח ב-12% ברבעון והסתכם ב-13.2 מיליון שקל. אך העובדה שהחברה מכרה פריטי חורף בהנחות משמעותיות תקופה ממושכת ביחס לרבעון המקביל, בשל התארכות עונת החורף, ובשל התגברות התחרות בענף האופנה, פגעה ברווחיות הגולמית שירדה ל-52% לעומת 55.3% ברבעון מקביל.
פתיחת חנויות פיזיות, שהגדילה את מצבת כח האדם ואת שכר הדירה שמשלמת החברה, והוצאות שוטפות עקב הפיכת עדיקה לחברה ציבורית, הגדילו את הוצאות מכירה והנהלה ב-46% ברבעון והן הסתכמו ב-13 מיליון שקל. הגידול בהוצאות נבע גם מפיתוח עסקי בגין פעילות חדשה של אתר בינלאומי שהעלתה החברה בארה"ב שהוסיף לעדיקה הוצאות של מיליון שקל.
עדיקה רשמה ברבעון הפסד תפעולי של 188 אלף שקל לעומת רווח תפעולי של 1.8 מיליון שקל ברבעון מקביל. בשורה תחתונה עברה החברה להפסד של כמיליון שקל לעומת רווח של 8.4 מיליון שקל ברבעון מקביל.
גם ברבעון הנוכחי המשיכה החברה להציג עלייה במספר הלקוחות הפעילים באתר. בסוף הרבעון הראשון עמד מספר הלקוחות הפעילים על 57 אלף - עלייה של 12% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מחיר סל הקניות הממוצע בעדיקה ירד ברבעון ב-18% ל-164 שקל לנוכח העובדה שחלק מלקוחות האתר ביצעו רכישות בחנויות הפיזיות של החברה, הכנסת מוצרי קוסמטיקה מוזלים והנחות גבוהות יותר שהעניק האתר במהלך הרבעון.
התרחבה לאירופה וארה"ב
עדיקה התרחבה ברבעון לשוק הבינלאומי ופתחה אתר סחר לרכישה מארה"ב ואירופה. בשלב ראשון גוייס צוות ייעודי במטה החברה בתל אביב ואתר חדש פותח באנגלית בחודשים האחרונים תחת הכתובת הבינלאומית adika.com בהשקעה של מיליון שקל. האתר מותאם לפעילות הבינלאומית ומאפשר סליקה במטבע זר.
דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה, מסר: "אנו מסכמים רבעון עם המשך צמיחה בפעילות החברה, על אף הסביבה העסקית המאתגרת. התארכות עונת החורף ועיתוי חג הפסח שחל השנה בחודש אפריל השפיעו על קצב המכירות והתמהיל ועקב כך פגעו ברווחיות. במהלך הרבעון הנוכחי אנו צפויים להשיק את סניף עדיקה בעזריאלי תל אביב. אנו מאמינים כי תהיה לו תרומה משמעותית לפעילות השנתית, לאור ייחודיות החנות.
"אנו ממשיכים לפעול במרץ ליישום התוכניות העסקיות שלנו הכוללות המשך צמיחה בפעילות הליבה, לצד איתור ובניית מנועי צמיחה חדשים, בין היתר בחו"ל. אנו משלימים בימים אלה את השלב הראשון בפיילוט הבינלאומי המתמקד בארה"ב. על סמך אינדיקציות חיוביות והתגברות עקבית בקצב הפעילות בשבועות האחרונים, בכוונתנו להרחיב באופן מבוקר ומגודר את הפעילות וזאת בהתאם לרמת העניין מצד הקונים וקצב המכירות בפועל. זיהינו מספר שווקים נוספים בעלי טעם ומאפייני קהל הדומים לקיים בישראל ועל רקע זאת אנו בוחנים הרחבה הדרגתית ומבוקרת של הפעילות לאיזורים נוספים. אנו מאמינים כי מהלכים אלו יתמכו בהמשך הצמיחה לפי היעדים אותם הצבנו בעבר, אשר לא השתנו, על אף האתגרים של הענף".