$
בורסת ת"א

ירידה של 19% ברווחי גולף ברבעון הרביעי

הרשת רשמה ברבעון רווח נקי של 10.9 מיליון שקל; הפדיון הממוצע למ"ר בסניפי הרשת ירד ב-2018 ל-1,130 שקל, לעומת 1,153 שקל ב-2017

אורנה יפת 12:2425.03.19

סגירת חנות הדגל בהדר יוסף וירידה במכירות החנויות הזהות פגעו ברווחים של קבוצת גולף, שסיימה את הרבעון הרביעי עם ירידה של 19% ברווח הנקי. קבוצת האופנה הציגה בסיום הרבעון רווח נקי של 10.9 מיליון שקל לעומת רווח של 13.5 מיליון ברבעון המקביל בשנה 2017.  

עד חודש אוקטובר 2018 שכרה החברה שטח של 3,000 מ"ר במתחם הדר יוסף, אשר שימש החנות המרכזית של החברה. סניף זה היה אחראי על נתח מהותי בהכנסות של הקבוצה, כאשר בשנת 2018 הניב לגולף 26 מיליון שקל במכירות. לאחר סגירתה פתחה גולף חנות חדשה ברחוב הלח"י בבני ברק, קטנה יותר משמעותית, על שטח של 1,180 מ"ר - חנות זו מוכרת מוצרי גולף אנד קו בלבד והרשת ממשיכה לחפש מיקומים חלופיים לחנות הגדולה בהדר יוסף. בשנת 2018 פתחה גולף 32 חנויות חדשות וסגרה 26 חנויות. בכוונת הקבוצה לפתוח במהלך שנת 2019 כ- 15 חנויות חדשות ולשפץ כ- 15 חנויות נוספות.

 

 צילום: אוראל כהן

 

הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות בתחום האופנה ירד מ-1,168 שקל בשנת 2017 ל-1,152 שקל ב-2018. גם הפדיון השנתי הממוצע בחנויות הזהות בתחום אופנת הבית ירד מ-1,142 שקל למ"ר ל-1,113 שקל. בשילוב שני המגזרים, מציגה גולף פדיון ממוצע של 1,130 שקל למ"ר, וזאת לעומת פדיון של 1,153 שקל למ"ר ב-2017.

 

את 2018 סיימה גולף עם הכנסות של 889 מיליון שקל, לעומת 873.6 מיליון שקל בשנה קודמת, בעיקר בשל תרומתה של עדיקה למכירות הקבוצה. פעילות חברת עדיקה, המתמחה בסחר מקוון לאופנת נשים, תרמה הכנסות של 250.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי, לעומת הכנסות של 241.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

הרווח הגולמי השנתי הסתכם ב-553 מיליון שקל לעומת 523.9 מיליון שקל בשנת 2017. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי עלה ל-61.3% לעומת 60.3% ברבעון המקביל, בעיקר כתוצאה משיפור תנאי הסחר מול ספקים,  שקוזזה בעליה של שערי החליפין. הרווח הגולמי הסתכם ב- 153.8 מיליון שקל לעומת 145.8 מיליון ברבעון מקביל. 

 

הוצאות חד פעמיות בגין סגירת החנות בהדר יוסף פגעו ברווח התפעולי של גולף והוא עמד בסיום הרבעון על 13.5 מיליון שקל לעומת 20.2 מיליון שקל ברבעון מקביל ב-2017. לפגיעה ברווח התפעולי תרמה גם העלייה בהוצאות המכירה ושיווק שמקורה בעלייה בשכר המינימום וקיצור שבוע העבודה.

 

הרווח התפעולי השנתי הסתכם ב-18 מיליון שקל לעומת 14.5 מיליון שקל בשנת 2017 – עלייה שנבעה בעיקר מגידול בהכנסות וקוזזה בעליה בהוצאות המכירה והשיווק שגדלו השנה בכ-27 מיליון שקל בעקבות עליית שכר המינימום ועלייה בהוצאות בעדיקה.

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x