הפניקס ולאומי פרטנרס ירכשו 40% מתעבורה תמורת חצי מיליארד שקל
שתי החברות ירכשו מכלל תעשיות נתחים שווים בחברת תעבורה הפרטית הפעילה בתחום ההובלה והלוגיסטיקה. כלל שבשליטת לן בלווטניק מחזיקה כיום ב-50% מתעבורה, והיא שותפתה בחברה של משפחת לבנת
הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
הפניקס
ולאומי פרטנרס ירכשו 40% מחברת תעבורה הפרטית. זאת בהמשך לחשיפת כלכליסט לפיה הגישו הצעות לרכישת החברה לצד חברת הביטוח מנורה ומגדל.
- לאומי, הפניקס ומנורה הגישו הצעות לרכישת מניות תעבורה
- ממן אישרה: לן בלווטניק בדרך להיפרד מהאחזקה בתעבורה
- סוף לסכסוך: לבנת ובלווטניק מפרקים השותפות בתעבורה
העסקה תתבצע לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל לתעבורה, כשהפניקס ולאומי פרטנרס ירכשו נתחים שווים בתעבורה בחצי מיליארד שקל בסך הכל מידי חברת כלל תעשיות (כת"ש) הנמצאת בשליטת אקסס תעשיות של איש העסקים לן בלווטניק ושמנוהלת על ידי אבי פישר.
כת"ש מחזיקה כיום ב-50% מתעבורה אחזקות הפרטית, הפועלת בהובלה ולוגיסטיקה, והיא שותפה של משפחת לבנת, בראשה עומד צביקה לבנת. כת"ש משתוקקת לצאת מההשקעה כבר תקופה ארוכה של מעל שנתיים, ולאומי והפניקס מחלצים את בלווטניק משותפות לא פשוטה שרצה לפרק.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
כעת האתגר של לאומי פרטנרס יהיה להשביח את ההשקעה ובעתיד להנפיק את החברה, אתגר מורכב בהתחשב בכך שבשנים האחרונות לא נחלה הצלחות משמעותיות.
הפניקס ולאומי פרטנרס, כאמור, התמודדו במכרז שהוציא כת"ש. כפי שנחשף בכלכליסט שום גוף שניגש למכרז לא הציע את המחיר שדורשת כלל תעשיות — לפי שווי של 1.55 מיליארד שקל לתעבורה כשהגופים העריכו את שווי החברה ב־1.2 מיליארד שקל וההצעות נעות ברובן סביב שווי זה, כלומר 550-520 מיליון שקל עבור 40% מהמניות, סביב המחיר שנסגר לבסוף.
כלל תעשיות שבבעלות לן בלווטניק ואשר מנוהלת על ידי אבי פישר, רצתה למכור את חלקה בתעבורה, אחד מתאגידי הענק במשק, לאחר שניסיונות להגיע עם משפחת לבנת להבנות על עסקה שבה תקנה המשפחה את מניות בלווטניק נכשלו. גם ניסיון למכור 10% מהמניות ללאומי פרטנרס נכשל בזמנו כשזו נוהלה בידי ירון בלוך שבינתיים התחלף באבי אורטל.