סימנס: רווח של 1.8 מיליארד יורו ברבעון השני; תפצל את חטיבת האנרגיה
במקביל תוסיף 10,000 עובדים בתעשיות דיגיטליות ובתשתיות חכמות. החברה מתכוונת לצמצם עלויות ב-2.2 מיליארד יורו עד 2023
- מגמה מעורבת באירופה; סימנס מטפסת ב-4.5% בפרנקפורט לאחר הדוחות
- סימנס מצטרפת להשקעה של 25 מיליון דולר ב-Bringg
- בגלל רצח חאשוקג'י: סימנס דוחה חתימה על חוזה של 20 מיליארד דולר עם סעודיה
ענקית ההנדסה הגרמנית פרסמה היום את דוחות הרבעון הפיסקאלי השני לפיהם היא רשמה רווח של 1.81 מיליארד יורו, לעומת 1.95 מיליארד יורו ברבעון המקביל (שבו רשמה רווח הון חד פעמי של 900 מיליון יורו מהעברת המניות בחברה הבת Atos לבעלות קרן הפנסיה שלה). ההכנסות הסתכמו ב-20.94 מיליארד יורו, בהשוואה ל-20.14 מיליארד יורו ברבעון המקביל. צפי האנליסטים עמד על רווח של 1.17 מיליארד יורו. בעסקי הליבה, הרווח המתואם לפני מס עלה ב-7% ל-2.41 מיליארד יורו. סימנס הודיעה במקביל לפרסום הדוחות כי בכוונתה לפצל בספין אוף את חטיבת האנרגיה שלה שתהפוך לחברה נפרדת - המהלך יצא לפועל ב-2020.
בהודעה שפרסמה החברה אתמול (ג') נאמר כי חטיבת הגז והכוח תיסחר בנפרד החל מספטמבר 2020. סימנס תכלול בישות החדשה גם את האחזקה שלה בגובה 59% בחברת האנרגיה המתחדשת SGRE. החברה מתכוונת גם להשקיע בכבדות בתחומים כמו ניידות חשמלית, בניינים חכמים ואחסון אנרגיה וליצור בסביבות 20,500 משרות חדשות ברחבי העולם.
קיצוצים בחטיבות אחרות של החברה יצמצמו את התוספת לכוח אדם ל-10,000 תפקידים חדשים, שכן החברה מתכוונת לצמצם עלויות ב-2.2 מיליארד יורו (2.5 מיליארד דולר) עד 2023. נכון לסוף 2018, החברה העסיקה 379 אלף עובדים ברחבי העולם.
"בשווקים הצומחים של אוטומציה, דיגיטיליזציה תעשייתית ותשתיות חכמות, סימנס מעוניינת להתרחב משמעותית ולבסס את עמדתה במובילה", נמסר בהודעת החברה.
בפברואר חסם האיחוד האירופי מיזוג מתוכנן בין סימנס ויריבתה הצרפתית אלסטום, שהיה יכול ליצור את המקבילה בעולם הרכבות למעצמת התעופה איירבוס. החברות טענו כי יש צורך במיזוג כדי להתמודד עם התחרות מסין, אך הרגולטורים באירופה חששו שבכך יגבילו את התחרות.