$
שווקי חו"ל

הפסד של 211 מיליון דולר לליפט בדוח רבעוני הראשון שלה - גרוע מהתחזיות

ההפסד המתואם למניה עמד על 9.02 דולר, צפי האנליסטים עמד על הפסד של 3.77 דולר למניה; ההכנסות זינקו ב-95% ל-776 מיליון דולר; מספר הנוסעים הפעילים התרחב ב-6 מיליון ל-20.5 מיליון

שירות כלכליסט 08:5508.05.19

ליפט פרסמה את הדו"חות הרבעוניים הראשונים שלה מאז הפכה לחברה ציבורית. בעוד שהמכירות ברבעון הראשון היו טובות מהתחזיות, חברת שיתופי הנסיעות דיווחה גם על הפסד רבעוני כבד. עם זאת, בכירי החברה הדגישו בשיחה עם המשקיעים כי יש להם תכנית להפוך את החברה לרווחית.  

החברה, שהונפקה בחודש מרץ האחרון, דיווחה על הפסד של 1.14 מיליארד דולר ברבען הראשון, או 48.53 דולר למניה. עיקר ההפסד מיוחס להוצאות הנפקה חד פעמיות בסכום של 894 מיליון דולר. בנטרול הוצאות חד פעמיות, ליפט מסיימת את הרבעון עם הפסד מתואם של 211.5 מיליון דולר, או 9.02 דולר למניה.

 

ההכנסות בתקופת הדוח עמדו על 776 מיליון דולר, עלייה מ-397.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - זינוק של 95%. תחזיות האנליסטים עמדו על הפסד מתואם של 3.77 דולר למניה, ומכירות בסכום של 739.9 מיליון דולר.

 

סמנכ"ל הכספים של החברה בריאן רוברטס אמר בשיחת ועידה לאחר פרסום התוצאות כי לחברה יש תכנית להגעה לרווחיות, שתצא לדרך כבר בקרוב. "אנחנו מעודדים מהחוזק של עסקי הליבה שלנו ורואים נתיב ברור לרווחיות ושיתופי נסיעות", אמר. "הנחנו שב-2019 נגיע לשיא ההפסדים שלנו, ומכאן נמשיך בעקביות לעבר רווחיות". בחברה מעריכים כי ההכנסות ברבעון השני יעמדו על הטווח בין 810-800 מיליון דולר, ואילו ההכנסות בשנה כולה יעמדו בטווח של בין 3.30-3.28 מיליארד דולר.

 

נתון ההכנסות של ליפט מייצג רק את הכסף שהחברה גובה מנסיעות, אך הדו"ח עצמו כולל נתונים נוספים שמספקים תמונה מלאה יותר: נכון לסוף הרבעון, לחברה יש 20.5 מיליון נוסעים פעילים, בהשוואה ל-14 מיליון נוסעים פעילים בתום הרבעון הראשון של 2018. ההכנסה לכל נוסע פעיל עלתה ל-37.86 דולר מ-28.27 דולר ברבעון המקביל.

 

במקביל לפרסום הדו"חות של ליפט פורסם כי ווימו - חטיבת המכוניות האוטונומיות של אלפבית - תחל לשרת את לקוחות ליפט באזור פיניקס. ווימו תוסיף 10 מכוניות אוטונומיות לפלטפורמה של ליפט.  

 

 צילום: שאטרסטוק

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x