גם אחרי הנמכת התחזיות: אסוס לא עמדה ביעד המכירות
חברת האופנה המקוונת הבריטית רשמה צמיחה של 11% במכירות הקמעונאיות, לעומת יעד של 15% שהציבה, וירידה בשווקים בבריטניה ובאיחוד האירופי
הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
רשת האופנה המקוונת אסוס רשמה ברבעון השני ירידה חדה בשוק האמריקאי והיחלשות בקצב ההתרחבות בבריטניה ובאיחוד האירופי – כך עולה מנתוניה הכספיים שפרסמה היום. בעקבות הפרסום נפלה מניית החברה הבריטית ב-13% עם פתיחת המסחר בבורסת לונדון, ועשויה לרשום את היום הגרוע ביותר שלה מדצמבר האחרון, שבו חתכה את תחזית ההכנסות.
- "אם הגוליית אסוס מתנדנד, זו אזהרה חמורה למגזר המקוון"
- בגלל הנחות הענק בנובמבר: אסוס חותכת את תחזית ההכנסות
- מייסדת ZEEKIT: "לקנות בגד באינטרנט יהיה קל כמו לקנות ספר או אייפון"
בדצמבר פירסמה קמעונאית האופנה אזהרת רווח בעקבות "הידרדרות משמעותית" במכירות בנובמבר, וחתכה את תחזית ההכנסות השנתית לצמיחה של 15% לעומת התחזית הקודמת שהייתה בטווח שבין 20% ל-25%. היום דיווחה החברה על צמיחה של 11% במכירות הקמעונאיות עבור שלושת החודשים שהסתיימו בפברואר, שמשאירה אותה ברדיפה מאחור אחר התחזית השנתית.
בארה"ב דיווחה אסוס על עלייה של 4% במכירות ל-76.6 מיליון פאונד, אולם בנטרול השפעות הדולר החזק מדובר בירידה של 3%. ברבעון הקודם רשמו מכירות החברה בארה"ב עלייה של 11%. לדברי מנכ"ל אסוס ניק בייטון, "הביקוש בארה"ב היה גבוה מהציפיות שלנו", ובעקבות כך נוצרו חוסרים ועיכובים במילוי ההזמנות.
בבריטניה רשמה החברה שיעור צמיחה של 14% במכירות, לעומת 19% ברבעון הקודם, ובאיחוד האירופי הנתון עמד על 12%, לעומת 18% בשנה שעברה. הכנסות אסוס בבריטניה עמדו על 244.4 מיליון פאונד ובאיחוד האירופי על 198.4 מיליון פאונד.
באסוס מתכוונים להוריד מחירים ולהעלות את ההוצאות על שיווק במחצית השנייה של השנה, בייחוד בשניים מהשווקים הגדולים ביותר שלה – גרמניה וצרפת.