$
שוק ההון

כאל מסכמת את 2018: עלייה בהכנסות וירידה ברווח

העלויות בגין השקת מועדון הלקוחות המשותף עם שופרסל חתכו את הרווח הנקי של כאל ב-26% ל-157 מיליון שקל; ההכנסות צמחו ב-12% ל-1.7 מיליארד שקל; הריבית הממוצעת אשתקד עמדה על 10.5%

רחלי בינדמן 10:2606.03.19

חברת כרטיסי האשראי של דיסקונט, כאל, מסכמת היום (ד') את הדוחות השנתיים של חברות האשראי והציגה עלייה בהכנסות וירידה ברווח.

 

 

ב-2018 הרוויחה כאל 157 מיליון שקל לעומת 211 מיליון בשנת 2017 (ירידה של 26 אחוזים). מאידך הכנסות החברה צמחו השנה שעברה ב-12% מ-1.5 מיליארד שקל ל-1.7 מיליארד. העלייה בהכנסות מול השחיקה ברווח נובעת בעיקר מהכנסות ומעלויות בגין השקת מועדון הלקוחות המשותף בין כאל לשופרסל.

 

מחזור העסקאות בכרטיסי כאל עמד השנה על 93.3 מיליארד שקל לעומת 80.2 מיליארד שקל בשנה שעברה. מדובר בעלייה של כ-16%.

 

כאל סיימה את שנת 2018 עם כ-3.3 מיליון כרטיסים לעומת 2.6 מיליון כרטיסים בסוף התקופה המקבילה אשתקד, תוספת של כ-24%. מתוכם, 1.6 מיליון כרטיסים הינם כרטיסים חוץ בנקאיים, לעומת מיליון כרטיסים חוץ בנקאיים בסוף שנת 2017, עלייה של 58% (תוספת שנבעה ברובה כתוצאה מהשקת מועדון שופרסל שצירף תוך שנה כמעט 600 אלף חברים).

 

לוי הלוי מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל לוי הלוי מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל צילום: רמי זרניגר

 

תיק האשראי החוץ בנקאי שהעמידה החברה ישירות ללקוחותיה נאמד ב-4.8 מיליארד שקל לעומת 4.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-14%.

 

בשנת 2018 ההוצאות להפסדי אשראי של כאל הסתכמו בסך של כ-156 מיליון שקל לעומת 126 מיליון שקל בשנת 2017, עלייה של 23%. בכאל מסבירים זאת בצמיחה בתיק האשראי.

 

הריבית הממוצעת על האשראי הצרכני עמדה בכאל על 10.5% ב-2018. כאל היא חברת האשראי עם הריבית הממוצעת הגבוהה מבין שלוש החברות, אך מציגה רבעון תשיעי ברציפות של ירידה בריבית, תודות להורדת היקף האשראי המתגלגל היקר שנהגה לשווק. הריבית הממוצעת ב-2017 עמדה על 10.8%.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x