קורנית פספסה את תחזיות השוק - למרות צמיחה של 26% במכירות
יצרנית מכונות ההדפסה לתעשיית הטקסטיל מסכמת את הרבעון עם הכנסות של 37.8 מיליון דולר ורווח מתואם של 8 סנט למניה - הצפי בשוק עמד על 38.15 מיליון דולר ורווח של 11 סנט למניה
הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
קורנית דיגיטל מסכמת רבעון עם שיפור בהכנסות וברווח הנקי, אך מפספסת את תחזיות השוק - המניה מגיבה בירידהה של 3.3% במסחר המאוחר (לפני כן ננעלה קורנית בירידה של 4%).
החברה המייצרת ומשווקת מכונות הדפסה לתעשיית הטקסטיל מסכמת את הרבעון הרביעי עם צמיחה של 26.2% בהכנסות שעמדו על 37.8 מיליון דולר - צפי האנליסטים עמד על 38.15 מיליון דולר.
- "הפוטנציאל של קורנית גדול כמו זה של אינדיגו לפני 15 שנה"
- צמיחה של 32% בהכנסות קורנית; "אני עובד צמוד עם אמזון"
- פורטיסמו מכרה את יתרת מניותיה בקורנית דיגיטל ב-65 מיליון דולר
הרווח הנקי (GAAP) עמד על 7 מיליון דולר או 19 סנט למניה, לעומדת הפסד של 400 אלף דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם עמד על 3 מיליון דולר או 8 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 1.5 מיליון דולר או 4 דולר למניה ברבעון המקביל. שורת הרווח המתואם פספסה גם היא את הצפי בשוק שעמד על 11 סנט למניה.
הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון הרביעי טיפס בכ-160% לכ-2.9 מיליון דולר (7.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-1.1 מיליון דולר (3.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח התפעולי מיוחס לעלייה במכירות ומינוף תפעולי גבוה יותר כתוצאה מקצב מכירות גבוה. החברה צופה כי ברבעון הראשון של 2019 טווח ההכנסות יעמוד בין 36.5 ל-39.5 מיליון דולר, וכי שיעור הרווח התפעולי (Non-GAAP) ינוע בטווח של 4%-8%.
רונן סמואל, מנכ"ל קורנית, אמר לכלכליסט לאחר פרסום הדוחות כי "הטרנדים בעולם הטקסטיל פונים לדיגיטל. חווינו פידבקים חיוביים על מכונות ה-HD שלנו, עלייה במכירות השרות ובאספקת הדיו, ואנו מתחילים את השנה עם בסיס חזק. לפני כחודש גם קיבלנו הזמנות בגובה של 15 מיליון דולר בעקבות כנס שהיינו בו, למכירת מכונות 'האטלס' שלנו".
"הצלחנו גם לפתח מכונה מותאמת לסגמנט המוביל כיום את שוק הטקסטיל הצומח שנוגע להדפסה על פוליאסטר, שנותר ללא מענה של הדפסה דיגיטלית, והמכונות יהיו מוכנות כבר במהלך הרבעון השני של 2019. אנו נכנסים לעבודה עם המותגים הגדולים בשוק, ויש מספר פרויקטים על הפרק שכל אחד מהם הוא מכירה של עשרות מכונות, ואנו מאמינים כי ברגע שייוודע שהם פועלים עם דפוס דיגיטלי זה יתפרס בשוק", הוסיף סמואל.
אחת מלקוחותיה של קורנית היא חברת אמזון, המחזיקה ב-7% מהחברה והתחייבה להזמין הדפסות ב-150 מיליון דולר למשך חמש שנים. קורנית מציינת בדוחות שצד השרות שלה יהיה רווחי עד שנת 2020. קורנית דיגיטל הוקמה בשנת 2003, מונה 430 עובדים ונסחרת בנאסד״ק בארה״ב בשווי של 763 מיליון דולר - מניית קורנית טיפסה ב-54% ב-12 החודשים האחרונים, כולל עלייה של 12% מתחילת השנה.
בסיכום 2018 מציג קורנית עלייה של 24.8% בהכנסות ל-142.4 מיליון דולר, לעומת 114.1 מיליון דולר ב-2017. העלייה מיוחסת בעיקר למכירת מספר רב יותר של מוצרים, להצלחה של מוצרים חדשים, ומכירות מצטברות משירותים. במהלך 2018 כולה רשמה החברה שיעור הכנסות של כ-88.3% ממוצרים וכ-11.7% משירותים.